Forum > Färdiga produktioner

jonnerstone - Closer To you

<< < (7/9) > >>

Blader:
Otroligt fin låt. :)
Är ju inget vidare kunnig vad det gäller mixning och så, men komponeringen kan jag säga att jag tycker är väldigt bra. :D

jonnerstone:

--- Citat från: Eko skrivet 05.07.2009, 00:20:37 ---Inte för att jag förstod Blade Runners bump - men jag ä glad för den. Mycket bra låt som jag inte har hört förut. Lite väl komprimerad kanske men det r väl en överstånden fråga antar jag. Skönt pianolir och bra sjunget. Gillas mycket...
Eko

--- Slut citat ---

Jag tror inte herr Blade Runner var riktigt nykter när han skrev detta inlägg, men jag kan nämna att jag känner honom och att jag förstod vad han menade  :wacko:
Ja detta är ju en gammal historia som jag inte har spåren kvar till så det är inte så mycket att göra. Jo den är nog lite väl komprimerad och mixen lämna en hel del övrigt att önska. Men himla kul att du gillar det ändå  :)

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: Blader skrivet 05.07.2009, 01:49:39 ---Otroligt fin låt. :)
Är ju inget vidare kunnig vad det gäller mixning och så, men komponeringen kan jag säga att jag tycker är väldigt bra. :D

--- Slut citat ---

Tackar tackar, kanske man får tid att göra om det en dag så att det blir lite mer homogent.
Kul att det uppskattas iaf

Micke

Emulator:
Det fnns ett 88-tangenters midikeyboard nere i min hobbystudio som är disponiblet när som helst herrn skulle vilja spela om detta verk.

Grymt detta. Lyssnade igår i min lilla skitlaptop, och herre min skapare, nackhåren stod rätt ut. Helt lysande tycker jag. Vissa delar av kompet, eller harmonierna känns som de brukar, man känner igen sig, och det låter bra. Melodierna är lite mindra standard. vissa toner som man lixom hajar till at du stannar på istälet för att gå¨en "skalton till". Tycker du väver samman egenhet och vanlighet på ett grymt bra sätt.

Pianot hamrar lite, jag antar att låten säker påverkade dig känslomässigt när du spelade och du hamrade på extra :D  Jag gör det jämt.

Hur bra som helst!!!  När kommer du hit?  :)

jonnerstone:

--- Citat från: Emulator skrivet 06.07.2009, 10:42:12 ---Det fnns ett 88-tangenters midikeyboard nere i min hobbystudio som är disponiblet när som helst herrn skulle vilja spela om detta verk.

Grymt detta. Lyssnade igår i min lilla skitlaptop, och herre min skapare, nackhåren stod rätt ut. Helt lysande tycker jag. Vissa delar av kompet, eller harmonierna känns som de brukar, man känner igen sig, och det låter bra. Melodierna är lite mindra standard. vissa toner som man lixom hajar till at du stannar på istälet för att gå¨en "skalton till". Tycker du väver samman egenhet och vanlighet på ett grymt bra sätt.

Pianot hamrar lite, jag antar att låten säker påverkade dig känslomässigt när du spelade och du hamrade på extra :D  Jag gör det jämt.

Hur bra som helst!!!  När kommer du hit?  :)

--- Slut citat ---

Att du missat den. Det var bland det första jag laddade upp här på KR. Kul att du gillar den. Hamrandet i slutet är ett medvetet hamrande för att få nån sorts frenesi och intensitet i outrot. Tyvärr har det blivit lite för komprimerat så den tänkta energin har komprimerats bort.
Jag tackar för erbjudanet och om det blir tid så tror jag bannemig att jag nappar på det till hösten . Så får man ju en ursäkt att hälsa på, vi bor ju inte så himla långt från varandra trots allt har vi ju konstaterat :)

Tack för vänliga kommentarer.

M.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion