Kontrollrummet

Holgers Tröst - Roger

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
LÅTNAMN:  Roger
ARTIST/GRUPP: Holgers Tröst
GENRE: visa
LÅTLÄNGD: 2.03
KOMPOSITÖR: Holger Persson
PRODUCENT: Holger
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg

Hej!

Det här är den första visan jag postar här...jag gör musik tillsammans med min partner, då kallar vi oss Holgers Tröst och spelar på småställen runt om i Kalmar med omnejd. (Vi bokas gärna för gig, eposta mig gärna!).
Det här med Cubase är rätt så nytt för mig, vi har tidiagare kört med en digital porta så det här är äventyrligt och otroligt svårt. Men roligt. Hoppas ni tycker om visan, jag ska posta mera så snart vi fått lite koll på det här.

Tack för lyssning!

Holger: Holgers Tröst.
« Senast ändrad: 09.11.2009, 16:52:45 by tsmalmbe »

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Roligt - får en känsla av att ni lyssnar/har lyssnat mycket på Philemon Arthur and the dung när det begav sig :)

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Roligt - får en känsla av att ni lyssnar/har lyssnat mycket på Philemon Arthur and the dung när det begav sig :)

Ha det
Gurano

Hej ock tack för lyssningen! Dom känner jag inte till men jag ska genast se om jag hitta något om dom! Tack för tipset!

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
 :lol: Kul och underhållande! Kan tänka mig att ni får muntra reaktioner på era spelningar och folk som dansar kanske? Svänger ju om denna vals! Välkommen hit!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Tack för det trevliga bemötandet! Det måste jag säga var roligt att folk lyssnar och laddar ned, det är ju verkligen trevligt.

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Holger.

Kul att du/ni hittade till KR,kanon forum detta.Visor går hem på mina breddgrader.
Vi har en viskonstnär här på KR av stora mått - Cykeln. Tycker framförandet och den enkla idén ger vibbar åt hans håll och det är kul.
Porta vägen har väl de flesta "gamlingar" vandrat så även jag,nu är det brett och asfalterat via datorer och andra finurligheter.Vart det bär iväg,ja det får vi se  :D

Det blir spännande att höra mer musik från dig och polarn..

Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo men visst, kul på något knäppt sätt. Konstig röst dock :) Låter som skånska, säkert att ni inte vimsat söderut från kalmar? :D

Annars helt ok visa!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Hej Holger.

Kul att du/ni hittade till KR,kanon forum detta.Visor går hem på mina breddgrader.
Vi har en viskonstnär här på KR av stora mått - Cykeln. Tycker framförandet och den enkla idén ger vibbar åt hans håll och det är kul.
Porta vägen har väl de flesta "gamlingar" vandrat så även jag,nu är det brett och asfalterat via datorer och andra finurligheter.Vart det bär iväg,ja det får vi se  :D

Det blir spännande att höra mer musik från dig och polarn..

Mike

Jo, den gamle portan har tjänat ut och en liten studio har byggts, ska bli roligt att titta runt lite här och lyssna och bekanta sig! Tack Mike!!

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Jo men visst, kul på något knäppt sätt. Konstig röst dock :) Låter som skånska, säkert att ni inte vimsat söderut från kalmar? :D

Annars helt ok visa!

En får tacka för att du lyssnade i alla fall!! Skånska, jag har tagit en omväg runt Oxie under uppväxten så det kan kanske bero på något dylikt, vad vet jag!! Det blir i alla fall till att lägga ut nya visor. Vi ska se vad vi kan hitta!!

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo men visst, kul på något knäppt sätt. Konstig röst dock :) Låter som skånska, säkert att ni inte vimsat söderut från kalmar? :D

Annars helt ok visa!

En får tacka för att du lyssnade i alla fall!! Skånska, jag har tagit en omväg runt Oxie under uppväxten så det kan kanske bero på något dylikt, vad vet jag!! Det blir i alla fall till att lägga ut nya visor. Vi ska se vad vi kan hitta!!

Haha, ok själv har jag vimsat upp till kalmar, så kanske därför jag blandar ihop :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
outhärdlig röst, jag var tvungen att kasta mig över datorn å stänga av  :D  - går den för fort eller ? :lol:


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
outhärdlig röst, jag var tvungen att kasta mig över datorn å stänga av  :D  - går den för fort eller ? :lol:

Jahaja, jag får tacka för att du lyssnade ändå!! Jag har alltid haft lite gäll röst det går inte att göra mycket åt det!

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
oj - förlåt ! ...  :unsure: trodde du hade råkat komma åt pitch-kontrollen... :ph34r:


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Vilken härlig och kul vals!
Mycket direkt tilltalande och egen
Bra ljud
Nu sitter den refrängen i skallen resten av dan!
Välkommen hit!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Vilken härlig och kul vals!
Mycket direkt tilltalande och egen
Bra ljud
Nu sitter den refrängen i skallen resten av dan!
Välkommen hit!

Hej och tack för den kommentaren, roligt att den refrängen sitter. Den är nog rätt så trallvänlig!!

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jätteskum pitch på sång vid första lyssningen, lite kalle anka effekt, men sen funkade plötsligt. Märkligt.
Jag tycker det här skitbra.
Måste lyssna igen...
« Senast ändrad: 11.11.2009, 21:25:48 by Tokai »


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
en visa som gör en glad :).
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Jätteskum pitch på sång vid första lyssningen, lite kalle anka effekt

puuhh...inte bara jag som tyckte det lät skumt, alltså....började undra om mina öron var rätt inställda  :lol: