Forum > Demolåtar
tsmalmbe - Nu tändas tusen juleljus
Vallhagen:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 01.12.2007, 14:12:19 ---
--- Citat från: ynot skrivet 01.12.2007, 13:20:18 ---lite tveksam till låten i början men när kören dundrade i mina lapptop högtale så de små membranen smekte mig i ansiktet viste jag att låten är hemma..
--- Slut citat ---
It is the highs and lows that make the dynamics. Den skall låta lite ynklig stackare i början för att få önskad effekt vid kören :)
--- Slut citat ---
Helt rätt.
Helt jävla rätt. lite nervös musikskola lektion 4 i början, stelt. O sen kommer pappa stabil och lägger rälsen på plats. Rejäla mansänglar med hår på bröstet.
Fan, jag hade HÖG volym på och när kören brallade på så ramlade jag baklänges. Och garvade. Framförallt ohyggligt charmigt.
Jag tycker den är helt perfekt. På all sätt lixom. Och naturligtvis ska du sjunga precis som du gör, på finlandssvenska. Mustigt och ballt. Hemtamt men ändå inte.
Som Arto Paasilinna sa: Ni svenskar är så ofinska.
tjing
Bengan
tsmalmbe:
Bump. Ny vissling, ny mix, lite fixningar, lite mera basspel och så en slaskmaster.
Wernborg:
Fortfarande heltokig. Gillar. :wub:
cykeln:
Både vacker och stämningsfullt
och fullständigt Sovjetiska armens stora kör
Det är jul
det är å så bra
(något skarpt ljud, lite dizz?)
1up:
Snackade med Dividend häromdagen efter att vi lyssnade mycket Ennio Morricones guldlåt från filmen "Den gode den onde den fule" och där finns vissling med. Vi funderade hur man gjorde en vissling som blev så djup och stor i rymden.
Så kommer du och visslar, slump?, och den låter väldigt bra! Åt Ennio-hållet. Så det var en oväntat och trevlig överraskning. Förutom den maffiga kören förstås.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida