Forum > Demolåtar
tsmalmbe - Nu tändas tusen juleljus
david.roennlund:
Härlig låt , körerna i mitten ger mig känslan av röda arméns kör och det gillar jag :)
Tycker det är lite lågt att klanka ner på någons dialekt :ph34r:
En riktig julklassiker som platsar perfa på skivan!
Tack o hej!
ynot:
lite tveksam till låten i början men när kören dundrade i mina lapptop högtale så de små membranen smekte mig i ansiktet viste jag att låten är hemma..
tony
Dividend:
--- Citat från: ynot skrivet 01.12.2007, 13:20:18 ---lite tveksam till låten i början men när kören dundrade i mina lapptop högtale så de små membranen smekte mig i ansiktet viste jag att låten är hemma..
tony
--- Slut citat ---
Jäpp, grym tolkning på alla sätt! Finlandssvenskan sitter riktigt jäkla bra när kören kommer igång :)
tsmalmbe:
--- Citat från: ynot skrivet 01.12.2007, 13:20:18 ---lite tveksam till låten i början men när kören dundrade i mina lapptop högtale så de små membranen smekte mig i ansiktet viste jag att låten är hemma..
--- Slut citat ---
It is the highs and lows that make the dynamics. Den skall låta lite ynklig stackare i början för att få önskad effekt vid kören :)
Emulator:
lyssnat igen. den stela gitrarren och försiktiga sången i början är så klockrent mot mittenpartiet.
Angående finlandssvenska så pratar ni faktiskt mycket finare svenska än va vi "infödingar gör ofta". Ni artikulerar, uttalar hela ord, och rullande r. Här hemma försvinner hälften av bokstäverna.
klockrent :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida