Forum > Färdiga produktioner

equality & mer Åsa - Vinternatt

<< < (6/7) > >>

equality:
Uj, uj vad det trillade in positiva synpunkter på denna gamla skåpmat.  :wub: Lägg av! Man kan ju få för sig att man kan nåt.   :o :P Svarar bättre imorgon. Mitt namn är Jensen, jag kommer igen sen.

Tokai:
Har sagt det förut, du är mycket bra på artikulera orden när du sjunger. Enkelt och utan krussiduller. Munspelet låter lite instängt men är bra gjort så vitt jag kan bedöma.
Tycker basspelet skulle variera sig lite mer. Nu är det i stort samma basgånger genom hela låten. Man kan väl säga detsamma om percussionspelet också. Antar att det är loopar, så det kan vara lite svårt att ibland bromsa in slagenibland (jag hör  huvudet hur det skulle kunna låta) - svårt att förklara
Det jag gillar med det här är den coola stämningen i låten men också modet att spela ganska svåra jazzprylar.
Vill också höra Åsa lite mer. En bra mix där med dina fraser och hennes långa toner. Kanske låta Åsa komma in mer som en vanlig överstämma på några ställen?
Skönt att höra  :D

equality:
IKEN: Ja fasen vilken obefintlig vinter. Skönt på ett sätt, skrämmande på ett annat. Tack för de vänliga orden!
MaxB: Detta är min svåraste musikaliska livslögn.  :ph34r: Munspelet är nämligen samplat med små snuttar på 5 sekunder vardera som jag satt ihop. Det är taget från Gigastudio. Har dubbat och equ:at. Detta gjordes långt innan jag visste att Harmonica Mike öht existerade och idag hade jag bett honom medverka.
Vallhagen: Javisst. Pianot kommer in en åttondel-sextondel (eller nåt) sent. Hörs hur tydligt som helst. Hur kunde jag missa det??  :angry: Det skall fixas till nästa version om det kommer någon. Tusen tack!
Memphis: Kul att det är ok i dina öron trots svensk text. Tnx!
Wernborg: Men jag malde nog denna i "ofärdiga demos" ett bra tag först... Själv har jag varit usel på att feedbacka länge. Sorry for that! Originalet är med The Grand men så uselt spelat att den versionen kan jag inte lägga upp igen. Tror inte jag ändrat så mycket i Wurrens wav att det borde vara en skitsak att dra in dess midi till akustiskt piano. Barpiano i s f flygel kanske? Tack Wernis för lyssning och synp.
Tokai: Jag är ingen trumprogrammerare precis men förutom en version med ak piano tror jag att jag släpper denna nu. Intressanta synpunkter och jag tacksam för dessa men nån gång måste man som nån av Beppes dockor skrika "FÄRDIG!" och gå vidare. Kul att du gillade stuket nånstans ändå!  :)

equality:
Kom på att det inte var den senaste mixen som låg uppe. Hade nämligen "öppnat upp" för munspelssolot och nu passade jag på att tajta till wurlitzern (tack igen Vallis för ditt säkra öra).

tsmalmbe:
Ur en konjakig minnesbild: detta är en jävligt stämningsfull låt. Riktigt fin, borde finnas på en skiva som INTE  handlar om jul också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion