Forum > Demolåtar

mahan - SANTA IS COMING TO TOWN

(1/9) > >>

mahan:
Ho ho ho ho, julen närmar sig!
Kunde inte låta bli att lägga upp denna klassiker. Sökte en midi-file på nätet, klämde in den genom mina pluggar och slängde på lite sång. Verkligen fick en musical-stämning över detta, kul att sjunga var det i varje fall. Behövs inte på julskivan men ville dela med mig av sångarglädjen! :wub:

16.12.2007 versionen innehåller även Kati:s sång och stämmor, så lyssna på detta ett tag!

LÅTNAMN:             SANTA IS COMING T TOWN
ARTIST/GRUPP:      mahan
GENRE:                 JulSwing
LÅTLÄNGD:            5:10
KOMPOSITÖR:       
TEXT:                   
EV. MEDVERKANDE: husfugan
INSPELNINGSÅR:     2007
FORMAT:               mp3

GOD JUL
december nu so it´s ok
I like it

[HÄR E DEN ALLRA SENASTE LÄNKEN 16.12.2007

SYNTH:
Japp nu är han på gång tomten en härlig låt mahan! :)

Harmonica mike:
Hej Johan.
Härligt!! Fanken vad du är driftig.Bra sång sång igen,snygga stämmor.Falsetten helt underbar,dit når inte jag - det blir nån sorts hes klimakterie feeling på min röst då jag pressar upp den iden nivån.. :lol:

Nåväl,det hörs att du hade kul när du sjöng in detta - och delad glädje är ju dubbel glädje!!

Jo just det,Josse har en lucka på tisdag så han lägger guran på "Tomten går på soloft",tack för erbjudandet anyway.Jag hittade till idiphone idag :D,kände igen nån där..he he

Ha re gott

Mvh
Micael

mahan:
Ho ho från Korvatunturi! :)

SYNTH:
JA nu e de verkligen hög tid på att vara snäll, tomten is all over the place! :D
TAckar för kommentar o kul att du åxå uppfattar julstämningen!

Harmonica Mike:
Jag kan bara säga att jag trivs med att sjunga, background sköter nån annan här så jag kan konsentrera mig helt på sången. Och jag tycker att man kan starta julfirandet i god tid, kanske inte i oktober men..... Julen har nåt skumt, farligt, härligt, sorgligt och glatt över sig. Bara att försöka passa sig ini nån kategori! :D

Tackar grabbs för lyssning, njut lika mycket som jag av julen så blir det kalas! :)

h. johan

mahan:
En sorglös BUMP med påhängd fråga:

Denna låt är skriven av en redan bortgången man vid namn J. Fred Coots. Var kan skaffa tillstånd att få göra cover på denna (som jag gjort men utan lov) eller vilken annan låt som helst. KAn det ske via STIM (i Sverige) eller vart svänger man sig?

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion