Kontrollrummet

Osync vid export av ljudfiler

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
När jag bouncar ett spår till ljudfil får jag lite luft i början av filen. Även filer jag fått från andra innehåller "luft" i början av filen. Varför?

Har testat så här:

Spelar in. Alla spår spelar så fint så och i takt till metronomen.
Bouncar ner alla spåren till nya ljudfiler för vidare kollaboration med Emulator.
Importerar alla nya spåren först i ett nytt projekt bara för att förvissa mig om att det blev ok.
Måste då dra filerna något åt vänster (alltså "luft" i början av filen) för att det ska synca.
Till saken hör att filer jag får från Emulator också innehåller motsvarande mängd "luft" i början av filen.

Jag kör Reaper men har tidigare fått höra att mina filer måste dras rätt för att synca. Då har jag förutom Reaper även provat med Cubase så det verkar inte höra ihop med DAW-et.



Och ja. Jag bouncar jämna taktslag och importerar till projekt i samma tempo.
« Senast ändrad: 24.11.2007, 23:00:43 by Wernborg »


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
dont fear the Reaper.






























förlåt.  :huh:
jag var tvungen!!  ;)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad tsmalmbe

Vanlig eller realtime bounce? Nån extern burk med en par millisekunders delay på  tråden kanske?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vanlig eller realtime bounce? Nån extern burk med en par millisekunders delay på  tråden kanske?


Vanlig. I reaper kallas det för Render.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad tsmalmbe

Filer du fått från andra innehåller luft. Definiera luft, alltså är det tomt i början? Alltid lika mycket? Innehåller filerna "luft" också öppnade i andra program? Också de som andra har skickat?

Vi måste börja utesluta saker systematiskt här.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.