Biscuit Barney - Oavsett var du ligger i produktionen, så tycker jag mycket om låten - Bra tät stämning, Vacker, kanske lite stillastående, men det är kanske meningen? Men sången !! då menar jag inte rösten - Men i mixen så tycker jag att ska ligga betydligt längre fram, och inte som nu som det känns "en del av kören" - När det gäller texten så är jag inte rätt person att bedöma den. Jag har inte gjort en enda text under hela min aktiva musikerkarriär - Så en textförfattare är vad jag behöver Men tummen upp
från clastrofobi
Hejsan, hade helt missat ditt inlägg. Kul att det gillas. Låten och prodden är sen länge tillbaka färdig och vi kommer inte att göra mer på denna. Isf blir det kanske en nyinspelning (där vissa element från denna versionen får följa med)
Sången befinner sig precis där den ska för att samspela med stämningen i låten, där sången blir en del av låtens sound istället för som brukligt är ligga ovanpå.
Det är ju givetvis en smaksak, men såhär gillar vi det

Måste bara påpeka att jag tycker ditt resonemang kring texten är lite märkligt
"När det gäller texten så är jag inte rätt person att bedöma den. Jag har inte gjort en enda text under hela min aktiva musikerkarriär". Jag har inte gjort en enda spelfilm under hela mitt liv men jag kan ändå bedöma om jag tycker en film är bra eller dålig. Dom flesta människor som lyssnar på musik är varken musiker eller textförtattare men dom kan ju ändå ha en åsikt och bedömma utifrån deras smak....eller?

Ja ja, bara en liten parantes. Skitkul att du gillar låten och tog dig tid att skriva några rader....uppskattas!!

/Micke