Kontrollrummet

Biscuit Barney - Var e du

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Så då har vi äntligen fått sjunga in låten ordentligt och gjort en slutmix!!

hoppas ni fortfarande gillar det


Ny version 28/8 2009 som Tsmamble mastrat  till First Harvest projektet

(Hej!!

Jag är helt ny på forumet (se presentation) så jag har inte hunnit ge nån feeback på någon annans verk än. Hoppas att ni vill ge mig lite av er tid ändå.

Detta är en låt som jag gjort musiken till och sen skickat ner till min kompis i skåne som fick göra melodi och text samt sjunga in. Tyvärr så har han inte nån vidare inspelningsutrustning än utan bara en billig dyn. mic och ingen medhörning så sången är slasksång som jag försökt skruva till någorlunda. Det ska sjungas in ordentligt den dan han kommer upp och hälsar på (jag bor i stockholm....dock född och uppvuxen i skåne).

Vad tycker ni? Produktion, kvalité, utförande....allt e välkommet
)

Med spänning

jonnerstone

LÅTNAMN: Var e du
ARTIST/GRUPP: Biscuit Barney
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD:4:41
KOMPOSITÖR:Michael Ehrnstén
TEXT OCH MELODI: Thomas Ericsson
PRODUCENT:Michael Ehrnstén
EV. MEDVERKANDE:Thomas Ericsson & Michael Ehrnstén
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3



                 VAR E DU
             
GRÄSET GROR OCH VÄXER UPP I SKYN
MEN HÄR STÅR JAG NERSJUNKEN I DYN
VI HADE DET SÅ BRA
SÅ BRA MAN BARA KAN
MEN KVAR É BARA JAG, SEDAN DU FÖRSVANN

VAR É DU.......JAG HAR LETAT ÖVERALLT
VAR É DU.......HÄR É MÖRKT OCH KALLT
VAR É DU NU

DAGEN GRYR OCH SPRIDER ALLT SITT LJUS
MEN HÄR ÄR JAG I DETTA TOMMA HUS
DU LOVADE MIG ALLT
ALLT JAG VILLE HA
MEN DET JAG VILLE HA, FINNS EJ LÄNGRE KVAR

VAR É DU.......JAG HAR LETAT ÖVERALLT
VAR É DU.......HÄR É MÖRKT OCH KALLT
VAR É DU NU

TIDEN GÅR OCH LÄKER ALLA SÅR
ÅTMINSTONE HÖR JAG ATT DE SÄGER SÅ
HÄR OCH NU ÄR SÅ MAN BÖR LEVA
MEN DÄR OCH DÅ ÄR ALLT JAG KAN FÖRSTÅ




https://soundcloud.com/biscuit-barney/var-e-du
« Senast ändrad: 20.03.2013, 13:57:49 by jonnerstone »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oukki Jonnerstone!

Innerligt välkommen till Kontrollrummet!
Du stormar in med jättesnygg låt, faktiskt skitsnyggt!
Sången måste upp, svårt att höra nu, tycker den låter läckert distad med snygga stämmor!
Stort o mäktigt, gillar detta!

Ställ upp låtinfot enligt KR:s välutformade koncept så ser det snyggare ut:

LÅTNAMN:             
ARTIST/GRUPP:       
GENRE:                 
LÅTLÄNGD:             
KOMPOSITÖR:         
TEXT:                   
EV. MEDVERKANDE: 
INSPELNINGSÅR:     
FORMAT:               

JA detta var verkligt trevligt, vi behöver mer av detta! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Åhh så bra.

Inte mycket att säga om produktionen. Jäkligt bra.

Sången blir rätt cool faktiskt med nuvarande ljudkvalitet, men upp i volym bara.

Ovant med svenska och skånska i synnerhet i denna stil, men det är bra. Då syns man.

Gött.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Oukki Jonnerstone!

Innerligt välkommen till Kontrollrummet!
Du stormar in med jättesnygg låt, faktiskt skitsnyggt!
Sången måste upp, svårt att höra nu, tycker den låter läckert distad med snygga stämmor!
Stort o mäktigt, gillar detta!

Ställ upp låtinfot enligt KR:s välutformade koncept så ser det snyggare ut:

LÅTNAMN:             
ARTIST/GRUPP:       
GENRE:                 
LÅTLÄNGD:             
KOMPOSITÖR:         
TEXT:                   
EV. MEDVERKANDE: 
INSPELNINGSÅR:     
FORMAT:               

JA detta var verkligt trevligt, vi behöver mer av detta! :)


h.   johan
Åhh så bra.

Inte mycket att säga om produktionen. Jäkligt bra.

Sången blir rätt cool faktiskt med nuvarande ljudkvalitet, men upp i volym bara.

Ovant med svenska och skånska i synnerhet i denna stil, men det är bra. Då syns man.

Gött.

Vi tackar och bockar för den fina kritiken. Det är fler som anmärkt på att sången är för låg, ska se om jag kan höja den utan att man hör att det är slasksång.
Ska göra om tråden så att infon blir som du sa mahan, jag missade det när jag skummade igenom reglerna. Tack för påminnelsen
och tack än en gång för dom fina orden. vi suger åt oss  :D

jonnerstone aka Micke


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Där ser ni, bara att klämma in med mera! :)
Och snabbt.....













gäller att smida medan järnet e varmt..... :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Sådär nu ligger det en ny mix uppe där sången har höjts en aning, blev dock tvungen att lägga på en DeEsser.
Passade även på att tighta till virveln en aning och sänkte syntbasen på stick och outro nån millimeter.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oukkei!

Version  två nu, come on, höj sången ännu mer, den e så snygg att den bör vara på fronten! Inte vara blyg sköuning här, let it loose! :)
Och sätt upp texten i trådbörjan så är det lättare att hitta sig i låten.


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Oukkei!

Version  två nu, come on, höj sången ännu mer, den e så snygg att den bör vara på fronten! Inte vara blyg sköuning här, let it loose! :)
Och sätt upp texten i trådbörjan så är det lättare att hitta sig i låten.


h.   johan

Tyvärr blir det svårt höja sången ytterligare. Den är ganska hårt komprimerad eftersom den är insjungen med en handhållen och billig dynamisk mik vilket i sin tur gör att det följer med en massa bakgrundsljud och dom kommer att höras om man höjer ytterligare. Men så fort vi har en skarp sångtagning så lovar jag att trycka upp den lite högre i mixen. Har vi en deal?  :D
Texten ska vi dock se till att få upp snarast möjligt........
« Senast ändrad: 25.11.2007, 00:45:10 by jonnerstone »


DåligtGehör

  • Gäst
Skön atmosfär, bra uttryck i sången. Enkla men väl fungerande avslappnade trummor.

Allt är bra... nästan. Basen är på men rätt enformig. Men många människor gillar sådan bas  :) Fast inte jag  :mellow:

Men annars riktigt bra!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oukkei!

Version  två nu, come on, höj sången ännu mer, den e så snygg att den bör vara på fronten! Inte vara blyg sköuning här, let it loose! :)
Och sätt upp texten i trådbörjan så är det lättare att hitta sig i låten.


h.   johan

Tyvärr blir det svårt höja sången ytterligare. Den är ganska hårt komprimerad eftersom den är insjungen med en handhållen och billig dynamisk mik vilket i sin tur gör att det följer med en massa bakgrundsljud och dom kommer att höras om man höjer ytterligare. Men så fort vi har en skarp sångtagning så lovar jag att trycka upp den lite högre i mixen. Har vi en deal?  :D
Texten ska vi dock se till att få upp snarast möjligt........



D  E  A  L !
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
mtcket bra sång nivån funkar ju hyffsat tycker jag..
gillar blandningen av skånska o musikstilen ...väldas fin falsett.
sången är helt klar det som bär låten..
nice..

tony
att leva är att dö


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Skön atmosfär, bra uttryck i sången. Enkla men väl fungerande avslappnade trummor.

Allt är bra... nästan. Basen är på men rätt enformig. Men många människor gillar sådan bas  :) Fast inte jag  :mellow:

Men annars riktigt bra!
Skön atmosfär, bra uttryck i sången. Enkla men väl fungerande avslappnade trummor.

Allt är bra... nästan. Basen är på men rätt enformig. Men många människor gillar sådan bas  :) Fast inte jag  :mellow:

Men annars riktigt bra!



Vi tackar än en gång för berömmet och sångaren tackar ynot lite extra för dom fina och värmande orden.
Håller delvis med om basen. Har provat lite andra varianter men det blev pumpande 16:on delar som fick det att sitta ihop på nåt sätt och nu e jag så van så det skulle nog inte gå att ändra. Men tack för synpunkten.

Texten ligger nu också uppe i trådhuvudet

Micke
« Senast ändrad: 25.11.2007, 01:12:12 by jonnerstone »


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjena

Reagerade bara på arbetssättet... jag brukar ju arra efter själva huvudmelodin, menar att arret är till för att förmedla och förstärka huvudmelodin och kan då ju knappast göras före man har melodin. Oj vad jag hade fel då eftersom detta fungerar ju tydligen ypperligt. Med andra ord tycker jag sångaren har fångat karaktären i din bakgrund med sin melodi mkt bra.

Låten är bra, det enda som jag tycker är att det är lite mycket svep. Kanske lite mindre i vissa partier och mer av rösten? En smaksak ju...

Bra jobb!
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Jonnerstone och välkommen till ett fantastiskt forum!

Då skall vi se vad du har kokat ihop..

Snyggt intro.Kanske lite långt 48 sek..Skånska - coolt! Alldeles för låg sång!!.Sången är den viktigaste ingrediensen i en låt,och har man bra sång(vilket du har här)så skall den höras mera...Stråk/synt arret som ligger längs med sången kunde sänkas alternativt "lira" lite mer dynamiskt.Nu ångar det bara på i samma volym,typ som det gör på kända populär kanaler på radion..Dynamik i arret vore perfa och högre sång..Vet inte om jag skulle velat ändra på nåt mer..Nu har du lite att bita i,nu skall jag kolla vad dom andra tycker för att se om vi är samstämmiga,så jag inte lurar dig.. :D

En sak till,mixen är ju ganska "reverbig" - men inte sången.Kanske ett midre rums reverb samt lite svans på det skulle göra susen - samt högre VOLYM på densamma.

Mvh
Micael


Burnin Sven

  • Gäst
Håller med dom andra det här är skitbra men sången måste upp ännu mer, fan vad vi tjatar  :D . Välkommen hit
Göran


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Vi tackar och bockar för er positiva respons. Jag håller fullständigt med er om att sången måste upp. Men som jag sa tidigare så är det här en slasksång som ska sjungas in ordentligt den dagen Tompa kommer upp till Stockholm. Det går inte att höja sången mer nu utan att en massa biljud följer med, så detta är en tillfällig kompromiss. Men förhoppningsvis kommer han upp snart......eller hur Tompa?? :)

Vi är uppriktigt glada att ni gillar det.

Micke


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
Hej hej alla det är jag som är andra halvan i biscuit Barney ! Jag stämmer in i tackandet, det var väldigt roligt att höra så mkt fin feedback, man blir glad av så många snälla människor och sugen på att göra mer !
// Thomas


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hej hej alla det är jag som är andra halvan i biscuit Barney ! Jag stämmer in i tackandet, det var väldigt roligt att höra så mkt fin feedback, man blir glad av så många snälla människor och sugen på att göra mer !
// Thomas

Stort välkommen åxå du Thomas the other half! :D
Feeedback kommer det nog här, men huruvida alla är snälla, förutom såhär till julen, finns det inga garantier på :P
Men att vara kritisk eller elak är ju två helt skilda greijser!

Så in med mera material åt de "snälla" att såga på!
Kul att ni hittade era vägar in hit till KR, hoppas ni ska trivas! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ver 2 genomlyssnad.

Där satt den.  :) Som en sportmössa.

Riktig hitvarning på denna. Nattradio på P3/P4-feeling.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ver 2 genomlyssnad.

Där satt den.  :) Som en sportmössa.

Riktig hitvarning på denna. Nattradio på P3/P4-feeling.

Ja det hade ju varit riktigt kul!! :)



Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
jag håller helt med man kan vara kritisk utan att vara elak, och snäll även när man ger negativ kritik. det viktiga är ju att det är konstruktivt oavsett om det är + eller -. så tack !

ja gärna på radio please !!! :lol:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag tycker det här låter väldigt bra. Får lite association till Monika Törnell och Ted Ströms Vintersaga. Svensk vemod i synth-tappning.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
 :wub:


... vet inte var jag ska börja.... tack för sparken i arslet  ;) som fick mig att lyssna på låten -äntligen!! Jag har ju läst tråden! Men inte tagit mig tid att lyssna..  :wacko:


..jag började med att rysa och det är ärligt inte ofta en låt får mig att rysa men den berörde direkt. Musiken är skitbra, jättebra sång som dock ska upp upp upp! Men det har du ju redan hört några ggr  ;)


-Tack för en mycket bra låt!

/Åsa

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
en dynamisk duo....  B) först får jag King Crimsonvibbar av introt men sedan när sången kommer in känns det mer eget för att inte tala om när refrängen kom....riktigt bra...schyssta synthseqvenser och bra att ni sjunger på skånska...bästa jag hört på länge i denna genre...

Allt gott / karl

Edit: Fanns ett 90-talsband som hette Dive eller något liknande, hade en sångare som heter  Chris eller Christer...påminner lite men detta är bättre.......
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
en dynamisk duo....  B) först får jag King Crimsonvibbar av introt men sedan när sången kommer in känns det mer eget för att inte tala om när refrängen kom....riktigt bra...schyssta synthseqvenser och bra att ni sjunger på skånska...bästa jag hört på länge i denna genre...

Allt gott / karl

Edit: Fanns ett 90-talsband som hette Dive eller något liknande, hade en sångare som heter  Chris eller Christer...påminner lite men detta är bättre.......

Jo det fanns ett band som hette DIVE. Keyboardisten var med i Stockholmsnatt har jag för mig. Dom spelade nån sorts av mysig synthballadmusik.....(uppfann jag precis en ny genre där eller???  :P )
Hade helt glömt bort dom....kanske värt kolla upp på cdon??

Ha de fint

Micke


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hej und willkommen!

Lyssnar på låten nu. Ni har talang helt klart, onödigt att säga, om ni inte redan är övertygade av de andra. SKånskan sitter. Malmödialekt väl? Är lite osäker på dialekten? :D

Gött jobbat!

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Håller inte med DG om att basen är enformig. Tvärtom, det finns en hel del coola basgångar. Men dom hörs för dåligt. Alltså ner med dom låga frekvenserna  och upp med mid är mitt recept.
När jag står i köket hörs sången bra, vilket brukar vara ett tecken på att sången går igenom. Men när jag lyssnar framför högtalare är den för låg. Mysko.
Tycker inte inte låten är så där speciell. Men gillar skånskan. Gillar också känslan i sången.


DåligtGehör

  • Gäst
Håller inte med DG om att basen är enformig. Tvärtom, det finns en hel del coola basgångar. Men dom hörs för dåligt.

Vafalls! En förbrytare  :huh:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
en dynamisk duo....  B) först får jag King Crimsonvibbar av introt men sedan när sången kommer in känns det mer eget för att inte tala om när refrängen kom....riktigt bra...schyssta synthseqvenser och bra att ni sjunger på skånska...bästa jag hört på länge i denna genre...

Allt gott / karl

Edit: Fanns ett 90-talsband som hette Dive eller något liknande, hade en sångare som heter  Chris eller Christer...påminner lite men detta är bättre.......

Jo det fanns ett band som hette DIVE. Keyboardisten var med i Stockholmsnatt har jag för mig. Dom spelade nån sorts av mysig synthballadmusik.....(uppfann jag precis en ny genre där eller???  :P )
Hade helt glömt bort dom....kanske värt kolla upp på cdon??

Ha de fint

Micke

http://www.kristerlinder.com/


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Vi bockar och bugar för er respons, både den positiva och den mindre positiva. Vi ler så mycket så att om vi inte hade haft öron så hade vi inte varit en vacker syn nu :)

Det här är vår första låt tillsammans på många år....men vi jobbar på en ny....hoppas den blir lika uppskattad.

Tack Wernborg för länken. Kul :)

Micke

p.s. Fortsätt gärna att kommentera låten, vi kanske inte svarar lika ofta. Tycker det är lite svårt att veta var gränsen mellan att svara för att man e glad och vill tacka alla  som skriver och bumpning går.

Ha en underbar helg!!!!
« Senast ändrad: 01.12.2007, 00:43:59 by jonnerstone »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Krister Linder aka lancelot sjäng i dive. erik (homberg? holmgren?) producerade magisk musik ett tag, city of silent wishes, the descent..mm :)

Detta påminner om lite tidigare dive  tycker jag, typ captain nemo, möter vintersaga, möter adolphson&falk, producerat av scocco, insjungen av peps i kostym.

satan sådan bra känsla i falsetten, kul med skånska. Gillar radiorösten "tiden går och läker alla sår". Gillar klangen i produktionen, har faktiskt inget alls all klaga på.

basen är magisk, helt klart. sucker för såna här arr :)


Sedan hur man arrar. Alltså, jag gör nog också mycket så att jag bygger ljudlandskap och stämning först. sedan kommer sången och melodin. efter det så anpassar jag låten ytterligare till melodin och tar bort/lägger till. Denna loop upprepas med ny sån g om så krävs..mer flippande...ny sång...tja. det går nog att göra som man vill, om man orkar och har tid.


en enda liten sak: jag skulle vilja höra sången med en gnutta overdrive. bara lite ;)




Denna låt kommer i mp3spelaren!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
vekligen kul att läsa alla inlägg, att min vapendragare Micke är en fantastiskt duktig och bred musiker har jag vetat länge och jag är väldans glad att vi hittat tillbaks till varandra när det gäller musikskapande. Själv är jag en musikanalfabet när det gäller den intrumentala biten men en total sucker för slingor och sång, men jag var verkligen inte beredd på all den fina kritiken på sången så det värmer jättemycket och det är rejält bränsle på brasan vad gäller det fortsatta skapandet, stort tack alla, och glöm inte att öppna lucka nummer 1 idag :rolleyes:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jaja, finns det dist under den luckan så öppnar jag väl den då  :rolleyes:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Krister Linder aka lancelot sjäng i dive. erik (homberg? holmgren?) producerade magisk musik ett tag, city of silent wishes, the descent..mm :)

Detta påminner om lite tidigare dive  tycker jag, typ captain nemo, möter vintersaga, möter adolphson&falk, producerat av scocco, insjungen av peps i kostym.

satan sådan bra känsla i falsetten, kul med skånska. Gillar radiorösten "tiden går och läker alla sår". Gillar klangen i produktionen, har faktiskt inget alls all klaga på.

basen är magisk, helt klart. sucker för såna här arr :)


Sedan hur man arrar. Alltså, jag gör nog också mycket så att jag bygger ljudlandskap och stämning först. sedan kommer sången och melodin. efter det så anpassar jag låten ytterligare till melodin och tar bort/lägger till. Denna loop upprepas med ny sån g om så krävs..mer flippande...ny sång...tja. det går nog att göra som man vill, om man orkar och har tid.


en enda liten sak: jag skulle vilja höra sången med en gnutta overdrive. bara lite ;)




Denna låt kommer i mp3spelaren!

Tjenare och tack för din otroligt utförliga beskrivning av låten :) Jag skrattade gott när jag läste det.
Där ligger faktiskt lite rördist på sången d.v.s cubase egna DaTube. Kanske ska prova lägga på lite mer av den varan. Om det låter bra  i mina öron så lägger  jag upp en ny version :)


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Ojdå:=) Mäktigt och jäkligt proffsigt:=)
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)