Forum > Demolåtar

1upYnot-Triphopish! Ver3 är här! Ynot på sång! 4.51 lång!

<< < (10/11) > >>

Stolle:
Jäkligt skönt detta! Både musiken och Ynots sång är väldigt bra!
Får lite David Sylvian vibbar. Skulle vilja höra mer. Gör fler grejjer i den här stilen gubbar.

Skall jag klaga på något så får det bli den mutade crashcymbalen som blir lite jobbig. Kanske inte vill ha den med överhuvudtaget faktiskt. Alternativt skulle den vara med, fast mixad lägre i volym.

Tjillevipp!

1up:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 03.12.2007, 03:10:14 ---Väldigt bra hela skiten med ynot och allt!!!

Men inte den shockcrashen och inte hela tiden - snälla.

--- Slut citat ---

Tack! Låten skrev sig själv lite när ynot hade rivit av sina spår.

Det står i första posten en varning om crashen. :) Såg du den? Visst ska den tonas ned.

1up:

--- Citat från: Stolle skrivet 03.12.2007, 03:13:20 ---Jäkligt skönt detta! Både musiken och Ynots sång är väldigt bra!
Får lite David Sylvian vibbar. Skulle vilja höra mer. Gör fler grejjer i den här stilen gubbar.

Skall jag klaga på något så får det bli den mutade crashcymbalen som blir lite jobbig. Kanske inte vill ha den med överhuvudtaget faktiskt. Alternativt skulle den vara med, fast mixad lägre i volym.

Tjillevipp!

--- Slut citat ---

Tackar!

Crashen suger mest. Den ska vi fixa!

Historien om crashen är ett Cubaseprojekt med vissa kanaler mutade. Sedan tryckte någon tok bort alla mjutningar i en grandios all-de-mute, och kvar blev crash-spåret i mixen. 30 kanaler rör till saker ibland.

Fotnot. Första gången jag blir kallad gubbe. 27 år ung. Men någon gång ska va den första. Ung gubbe då, lägger jag till. ;)

Stolle:
Jag fyllde precis 28 år och blev kallad gubbe.
Nu tar jag ut min frustration på alla i min omgivning och då ryker ni på kontrollrummet med i svängen.
Var det inte någon här som skrev: "I'm in a gubbe state of mind"?

Borde kanske läst första inlägget mer nogrant om crashen...
Jobbigt när projektet yngöar av sig och det bara myllrar av kanaler samtidigt som processorn skriker i dödsångest och mest av allt bara vill lägga ner verksamheten. Ack vad många mixar som slutar så. Tur att vi har bounce funktionen.

equality:
Skön laid-back Tony-vox lagom stökigt Shaft-sound i bakgrunden. Beundrar din förmåga till att finna ackord.
Låter lagom tungt, lagom lätt, lite som att hoppa i poolen med rätt temperatur efter ett svettigt men lyckat uppdrag i Miami-Vice.  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion