Forum > Demolåtar

1upYnot-Triphopish! Ver3 är här! Ynot på sång! 4.51 lång!

<< < (9/11) > >>

Fidden:
Groovey!
Känns väl lite som att triphopkänslan försvann någonstans på vägen och istället blev klockren signaturmelodi till någon 70-talsserie med biljakter, färgglada skjortor och stora mikrofonfrisyrer. Inte dumt alls!

edit: saknar bara lite såndär typisk WAKAwakaWAKAwaka-gitarr som brukar vara med i just sådana signaturmelodier, om du förstår vad jag menar. Det KAN vara en i bakgrunden ibland, eller också är det bara ett resultat av min fantasi.

1up:

--- Citat från: Fidden skrivet 03.12.2007, 02:16:51 ---Groovey!
Känns väl lite som att triphopkänslan försvann någonstans på vägen och istället blev klockren signaturmelodi till någon 70-talsserie med biljakter, färgglada skjortor och stora mikrofonfrisyrer. Inte dumt alls!

edit: saknar bara lite såndär typisk WAKAwakaWAKAwaka-gitarr som brukar vara med i just sådana signaturmelodier, om du förstår vad jag menar. Det KAN vara en i bakgrunden ibland, eller också är det bara ett resultat av min fantasi.

--- Slut citat ---

Mycket riktigt så blev det. Det blev lite mer ljus/busy ljudbild. Är själv lite småsugen att hålla kvar låten i triphopens förlovade land. Med hjälp av lätt effektarbete. Fixa lite mer luft i låten. Den andas på ett ställe mot slutet, känns som den behöver lite lättare andningar innan också.

Vilken fantasieggande bild du målar upp! :)

Jag har faktiskt ingen aning om vad waka-gitarr är för något. Kan du tipsa om en signaturmelodi? Så kan man höra.

Jo det finns en liknande gitarr i bakgrunden typ: waka-waaa!? Ynot har lirat in gitarren. Ska nämna det i trådens "huvud".

Fidden:
I finns det en wakawaka-gitarr med hela vägen tror jag :)

1up:

--- Citat från: Fidden skrivet 03.12.2007, 02:56:18 ---I finns det en wakawaka-gitarr med hela vägen tror jag :)

--- Slut citat ---

Ah vilken service. Tackar vi för! Skön låt mä.

Ja sån gitarr, hmm, låter som det är lite annorlunda än den ynot kör. Men bäst han svarar på det. Dags att pula in en gitarrstämma till? :P

DåligtGehör:
Väldigt bra hela skiten med ynot och allt!!!

Men inte den shockcrashen och inte hela tiden - snälla.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion