Kontrollrummet

Häjj (Burning Sven)

gäst · 23 · 5968

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Så då så hittade man äntligen hur det skulle gå till det här :lol: fattade inte att det skulle pilas nedåt så långt men det gick bra till sist man är väl lite trög men det är ju ingen nyhet. Tjena igen föresten kul att råkas och synd att Studio nödvändigtvis var tvunget att omformas till nåt rymdskepp eller nåt. Extra skoj att detta initiativ då togs som en räddare i nöden. Kanske inte kommer att bli den flitigaste debattören här men slinker allt in då och då. Ha det gött till lejter då vi ses igen.
Göran

Edit och kredit glömde forumettiketten så här är det:
Heter Göran född 53, gammgubbe alltså bor i Sya utanför Mantorp. Är gift frugan heter Kristina, jag jobbar som personlig assistent åt henne här hemma. Krilla som hon kallas har MS sedan ca. 15 år tillbaka så det har inte alltid varit så skoj men vi skrattar ofta så flaggan vajar stolt. En utflugen dotter var allt vi han med men det gick å andra sidan bra hon är fin gumman. Är före detta Bilmek och fritidsledare.
Hållit på och fibblat med datorer sen min första Amiga 500 på 80:i talet är inget bra påt oavsett detta. Började tidigt att fantisera om att det skulle gå att spela in musik på dator men först nu så är jag där. Är inte så duktig på det heller men låtsas som att det regnar :P.
Allvarligt talat så orkar jag nog inte riktigt ända fram när det gäller mina mixar är för fokuserad på att låten ska ha nåt slags hjärta så det färdigställs nog bara det som jag tror på. Har väl en tes som kanske kan vara lite kontroversiell när det kommer till låtskrivning och inspelning och mix och sånt. Det är jäkla lätt att förstöra en bra låt med kass musik men det är helt omöjligt att göra en kass låt bra med bra musik om det inte är en instrumental låt förståss. I och med att mina låtar kanske inte direkt håller världsklass så kanske ni förstår hur det brukar sluta. Men sen är jag ganska lat oxå har en flock sånger i skallen som inte fått komma ner på disk ännu och några halvskrivna oxå. Så är det. Spelar lite gitarr och bas fuskar på mandolin väldigt mycket får lära mig varje gång jag plockar upp den. Har PC 3000 mhz M audio delta 1010 och kör på Logic.
Göran
« Senast ändrad: 04.03.2007, 04:56:02 by Zyan »


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
hej igen sven
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Sven on fire in the house :) Välkommen!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Där du! Nu börjar man verkligen känna sig hemma. Ses imorrn förhoppningsvis på Musikcentralen da?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad tsmalmbe

Bingo!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Välkommen!
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil

Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone

Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Hola! Wälkåmm!
Lyssna på http://www.stensdotter.com



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Göran,tur att nån vänlig själ lotsade dig hit. :D


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil

Burnin Sven

  • Gäst
Tja och tack för välkomnadet man blir rörd från fotknölarna och upp :D. Som sagt bra initiativ det här och tack du anonyme från norr  :P som visade vägen hit.
Göran


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil

DåligtGehör

  • Gäst
Hej och välkommen!

Hoppas få höra dina ofta fräcka låtar.


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil

Florian le Sage

  • Gäst


Utloggad yessongs

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Har väl en tes som kanske kan vara lite kontroversiell när det kommer till låtskrivning och inspelning och mix och sånt. Det är jäkla lätt att förstöra en bra låt med kass musik men det är helt omöjligt att göra en kass låt bra med bra musik om det inte är en instrumental låt förståss.

Det var ta-mig-fan det vackraste jag hört på länge :o Är inte hundra på att jag förstår, men jag skall börja citera dig när det blir för mycket snack om mixen och ljuddetaljer här på forumet :D
Wooten wooten. What the deal?!


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Brännsven fan! Tjena!
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
Tjena tjena! (:
Hälsa sa Hellsa


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjena göran, såg att du fick till bilderna, va massa grejor  :D
www.myspace.com/staffanjonsson