Forum > Färdiga produktioner
Humleklo m.fam - Fairytale of New York (till Julskivan)
Mikke:
Som fler påtalat så är första minuten lite osäker men hittar sen sin "path". Rösterna funkar kanon ihop. Damen har en mycket behaglig sångröst. Gillas! Detta är en personlig o inspirerande tolkning. Är en favvo på Julskivan. Bra jobbat! / Mikke
Fidden:
vadå, är detta en gammal jullåt?
Fy vad jag känner mig obildad nu...
Jag gillar alternativmusik, så tummen upp. Lite väl otajt ibland. Lite dovt sångljud ibland kanske. Blir ganska tråkigt i längden, men så glimmar den till och får mig nästan att börja gråta, på ett positivt sätt.
tsmalmbe:
The Pogues jullåt censurerad
18.12.2007 14:17
Brittiska Radio 1 (en del av rundradiobolaget BBC) har censurerat orden ”faggot” och ”slut” i The Pogues populära jullåt Fairytale Of New York.
Enligt BBC censurerades låten eftersom en del lyssnare kan anse det vara stötande.
I låten sjunger den numera avlidne Kirsty MacColl åt The Pogues frontman Shane McGowan ”You scumbag, you maggot, you cheap lousy faggot”. Före det har Shane konstaterat att Kirsty är "an old slut on junk. Lying there almost dead on a drip in that bed".
En talesman för The Pogues har kommenterat att “de tycker det är lustigt att en av julens mest älskade jullåtar plötsligt ses som anstötlig”.
Fairytale of New York kom in på brittiska topplistans andra plats då den släpptes 1987 och har sedan dess blivit en av julens mest älskade jullåtar.
källa: Gigwise.com
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida