Varför vill ni egentligen spela in trummorna separat? Det man vinner i att kunna mixa, vilket inte blir så mycket om man blir tvungen att lägga det som stereospår in ändå, förlorar man så lätt i tajthet, känsla och samspel.
Mitt tips är istället att använda de fyra mickarna och spela in allt på en gång, undantaget sången som kan vara praktisk att lägga i efterhand. Börja då med att göra ett par snabba testinspelningar, kanske börja med bara två mickar till exempel, för att hitta mick-, instrument- och förstärkarplaceringar kombinerat med ljudnivåer på förstärkarna.
Har ni både opluggade akustiska instrument och pluggade gitarrer och starka trummor får man tänka till lite extra förstås... Pålägg och förstärkningar kan man ju göra som man vill med också. Eventuella solon kanske man vill ta för sig om man känner sig osäker på antingen spelandet eller volym.
Förutom de spelmässiga fördelarna, det kommer ju bli lika bra som ni är annars i replokalen, har det lite ljudmässiga fördelar i och med att ni kan lyssna på "mixen" direkt och relativt enkelt kompensera. Den tid ni kanske förlorar i att göra några testtagningar (vilket man ju alltid får göra ändå) vinner ni ändå i att slippa göra massa pålägg. Visst, ni kommer inte kunna lägga en massa kul effekter på enstaka instrument men det kommer bli levande och dynamiskt och hur som helst är det bättre att kunna placera mickarna bra från början än att fippla med det i efterhand. Att man alltid behöver kompressor på trummorna håller jag inte riktigt med om... Eller i alla fall, om man jobbar med rumsmickar blir avståndet från instrumenten en naturlig kompression ändå.
Är lokalen väldigt liten kommer det förstås bli ett jäkla flyttande av mickarna för att få det ok. Jag skulle nog ändå ge mig på att försöka det först och om det verkligen inte funkar göra så som ni tänkte och spela in instrumenten var för sig.
Så hade i alla fall jag gjort en enkel replokalsinspelning.