Kontrollrummet

Burnin Sven m.fam - Merry Christmas

gäst · 14 · 2799

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Jag blev så inspirerad av alla fina jul låtar jag lyssnade på idag så tänkte att ni kanske ville lyssna på en som min dotter gjorde till förra årets jul. Hoppas inte att jag har postat den här förut i så fall får ni ursäkta. Den var hennes lilla julhälsning till släkten men dessvärre så sa gamlingarna va är det på engelska? och så var det inget mer med det. Tror inte det blir fler musikaliska julhälsningar från henne dessvärre och det är jäkla tråkigt för det är inte lätt att beveka henne så hon klämmer ur sig en låt. Släkten är värst typ.
Jag lägger den här under färdiga för det blir nog inget mer mixeri med den här.

Josephine - text och sång
Jonas - Gura
Göran - Gura
Göran - så kallad mix
« Senast ändrad: 23.11.2007, 12:18:38 by tsmalmbe »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Hälsa din dotter att den är jättefin!
och att hon inte ska bry sig om gamla släktingar
vars tankeförmåga fastnat i spindelväv.
Hoppas hon gör något mer
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tsmalmbe

Det börjar lite osäkert, men jag föll för denna låt. Bra!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Burnin Sven

  • Gäst
Tack ska ni ha jag ska framföra det till henne så får vi hålla tummarna  :D , problemet är väl bara att nu förtiden så har hon fullt upp med att fixa och dona i deras hus. Men som sagt man får hoppas för det skulle vara jäkla skoj att få till jul låts skrivande till en tradition i vår familj. Tack igen. Javist sjutton, för den som följt mitt gnäll om Logic Studio så har jag faktiskt dragit den här genom Studio en gång bara för att leka lite. Vet inte om det hjälpte den till det bättre men lite skillnad blev det ändå från orginal versionen som gjordes i Logic Platinum på min PC.
Göran


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
En Merry Christmas till hela musiserande familjen!
Såna här låtar blir riktiga guldklimpar om några år, familjemusik är nåt verkligen fint! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Burnin Sven

  • Gäst
God Jul tillbaka och tack ska du ha. Nu får vi vänta på snön och tomten  :D.

Jaa nu kom jag ju på en bra julklapp till gamla pappa, jag önskar helt enkelt bara en ny jul låt! Dom har ju egna grejor att spela in på så det blir svårt att hitta på några undanflykter hehe.
Göran


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Fint låt. Gillar den rytmiska refrängen och gitarrliret. Sången funkar jättebra. Mera!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Det var skoj att höra en tackar så mycket, tänkte höra av mig och dyka upp på en fika, kanske i helgen?
Göran


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
hinner med denna med....men oh, nej sluta.....fan fa skönt.....för högt lagt i velocity....men herregud låter som hon är
merlyn monroe i fantasin...altså bra.....oh blir bara bättre och bättre...oh merry christmas tooo!!!!

bra men tyckte hela produktionen var lite för loud jämfört med de andra

betyg från mig 6 av 10 (med 1 som botten)
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Burnin Sven

  • Gäst
Tackar Roboseal mycket glad att du gillar den, ska framföra till dottern att man gillar låten. Det blev nog lite slarvigt tillmeckat det här men jag ville ha nån slags Pop känsla blandat med vanligt liveljud. Typ försöka hålla det så nära "på riktigt" som möjligt men ändå lite spejsat. God jul tillbaka på dig.
Göran


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Göran.
Skitbra låt! Lite mycket strängrassel från guran,annars kanon.Du vet ju hur jag är,man eftersträvar perfektionism - men man lyckas aldrig på sina egna alster :lol:
Men gnälla på andra det går bra  :D

Mycket fin och finstämd låt.God Jul till hela din familj,får jag väl säga i förskott då,dottern har en underbar röst!..

Mvh
Micael


Burnin Sven

  • Gäst
Tjena Micael kul att du gillar den. Iofs. skulle man väl kunna mecka till den med tanke på lir och ännu mer med ljudet kanske men jag tror att jag låter den vara lite som ett slags tidsdokument. God Jul tilbaka från Sya ha det bra.
Göran 


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Har ju hört den förr... fast den är ju lika bra nu och nu är det ju säsong.
Det enda är väl att det är lite högt plektrumljud. Melodin är jättefin och såklart har hon en go röst. Blir glad av den.
www.myspace.com/staffanjonsson


Burnin Sven

  • Gäst
Tackar stajo, jo det blev en repris än så länge vet jag inte om hon har tänkt sig nån ny i år. Vi får se jag kanske tar tag i den på riktigt framöver det kanske vore på tiden att jag meckade till mina låtar  :D . Ha det bra vi hörs framöver
Göran