Forum > Demolåtar
Carl Cadello och Hanna Cadello - Rudolf med röda mulen
carl cadello:
Hohoho!
Här har jag lyckats få min 12-åriga dotter att sjunga lite.
Nu är låten ominspelad och nyinsjungen och vi tar gärna emot lite konstruktiv kritik.
Tyck till!
tsmalmbe:
Nice! Kanske hon skulle våga komma lite närmare micken - det låter väldigt rummigt nu. Och sången definitivt högre, i julsånger är det ju sången som är biffen!
carl cadello:
Jo det ska jag se till att hon gör. Det var ändå tanken att göra det "på riktigt" nu när hon försökt en gång så är det ju lättare att ta i lite också.
mahan:
Oj oj oj! Lite mera mickövningar å vi har en ny stjärna på KR:s solisthimmel!
Hör ju att det finns potential här, snyggt :)
Å du Hanna, säg till pappa att han lär sig spela låtar i A-dur, kunde passa dig bättre! :D
Grönt ljus för denna, bara fortsätta med sjung, sjunga, sjungare, sjungigast, sjungigunga....näej, garammatik e inte min sak :D
Kul i varje fall med yngre talanger bland oss stofiler....
Välkommen Hanna o kör hårt :)
OCh pappa Carl då, riktigt snyggt arr med god stämning, klockspelet sticker aningen ut i början, annars kalas!
h. johan
carl cadello:
Tackar Johan!
Jo vi ska ta det ett par gånger till. Hon tyckte det var riktigt kul. Hon sätter det nästan direkt. Det är kusligt.
Jo A-dur är nog ett bra grepp. Hon klagade mycket över att det kändes besvärligt och sjunga. Ska se om jag kan ändra det.
Annars är ju D-moll min favorit. Det är väl där man bara kör med de svarta tangenterna? ;)
Höja sången och sänka bjällrorna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida