Forum > Demolåtar

Carl Cadello och Hanna Cadello - Rudolf med röda mulen

(1/3) > >>

carl cadello:
Hohoho!

Här har jag lyckats få min 12-åriga dotter att sjunga lite.

Nu är låten ominspelad och nyinsjungen och vi tar gärna emot lite konstruktiv kritik.

Tyck till!

tsmalmbe:
Nice! Kanske hon skulle våga komma lite närmare micken - det låter väldigt rummigt nu. Och sången definitivt högre, i julsånger är det ju sången som är biffen!

carl cadello:
Jo det ska jag se till att hon gör. Det var ändå tanken att göra det "på riktigt" nu när hon försökt en gång så är det ju lättare att ta i lite också.

mahan:
Oj oj oj! Lite mera mickövningar å vi har en ny stjärna på KR:s solisthimmel!
Hör ju att det finns potential här, snyggt :)

Å du Hanna, säg till pappa att han lär sig spela låtar i A-dur, kunde passa dig bättre! :D

Grönt ljus för denna, bara fortsätta med sjung, sjunga, sjungare, sjungigast, sjungigunga....näej, garammatik e inte min sak :D
Kul i varje fall med yngre talanger bland oss stofiler....
Välkommen Hanna o kör hårt :)

OCh pappa Carl då, riktigt snyggt arr med god stämning, klockspelet sticker aningen ut i början, annars kalas!

h.  johan

carl cadello:
Tackar Johan!

Jo vi ska ta det ett par gånger till. Hon tyckte det var riktigt kul. Hon sätter det nästan direkt. Det är kusligt.

Jo A-dur är nog ett bra grepp. Hon klagade mycket över att det kändes besvärligt och sjunga. Ska se om jag kan ändra det.
Annars är ju D-moll min favorit. Det är väl där man bara kör med de svarta tangenterna?  ;)

Höja sången och sänka bjällrorna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion