Forum > Färdiga produktioner

Eddi - You know

<< < (2/4) > >>

Gurano:
Sången kan du, enligt mig, sänka lite (den som har mindre reverb) - nu ligger den lite ovanpå.

MaxB:
Fräck låt! Det här gillar jag! Perre har gjort mer än trumma?

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 03.11.2019, 21:07:04 ---Fräck låt! Det här gillar jag! Perre har gjort mer än trumma?

--- Slut citat ---

Perre är helt oskyldig till detta alster.
Tack för lyss o tyck Maxen :D

slaptap:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.11.2019, 15:06:41 ---Jag klarar inte en oktav högre på sången utan att spricka tror jag.

--- Slut citat ---
Det vet du inte förrän du har testat! Rösten spricker troligtvis i början men när väl hesheten sätter in så brukar det bli några gyllene minuter att "smida medan järnet är varmt" innan den packar ihop helt!  ;)
Men de där "do-be-da-do-be-dej" ger "old farts" som mig boktipset-varningar... :ph34r:


--- Citat från: Eddi skrivet 02.11.2019, 19:10:07 ---Hihi ja det är väl typiskt KR på nåt sätt. Jag gör något modernt (tror jag) och blir hänvisad till 70-talet! Men visst var det bra musik och det är nog så att nuvarande kids gör låtar som är närbesläktade med den tidens soul eftersom den var jäkligt bra.

--- Slut citat ---
Yngre musiker har stenkoll! De växer upp med fri tillgång till all musik och info om den via en app i smartfönen. Lyckans ostar! En annan stackare fick stå och rota i skivbackarna och tjata sig till några gratislyssningar. Hade man tur hittade man en sönderläst NME att få tips i. Ofta köpte man plattor ohörda enbart för att ryktet sade att de var bra... <_<
Hemska 1900-tal... :D

MaxB:
Soft laid back

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion