Forum > Demolåtar

Slowly - Slaskmixad

(1/3) > >>

Bone:
Skulle behöva lite input på den här skissen. Har inte lagt, eller ens kommit på, sångmelodi eller gitarsolopartiet än. Men jag tror att den kan bli helt okej. Behöver kommentarer på allt. Är basen för distad? Låter syntarna för mycket eller för lite? Långtråkig? Ja ni fattar. Alla kommentarer uppskattas.

Slowlyslask.mp3

tsmalmbe:
Nice för att vara slaskmix. Lite reverbigt på vissa partier. Basen är basfattig, kanske pga just för mycket distortion. Prova på att dubblera basen, distad för att få till "soundet" du är ute efter, och odistad men komprimerad för att få till lite botten.

Kanske.

Bone:
Tack för kommentaren. Tyvärr har jag spelat in basen genom en JMP-1:a med dist och mickat strängarna med en Röde NT-3. Tycker du jag ska lägga om den? Micka upp min lilla baskombo. Sen dubbla den kanalen och dista ena? Ska man ta bort nästan allt utom mellanregister på den kanalen man distar och jobba som "vanligt" med den rena?

tsmalmbe:

--- Citat från: Bone skrivet 07.03.2007, 14:30:07 ---Tack för kommentaren. Tyvärr har jag spelat in basen genom en JMP-1:a med dist och mickat strängarna med en Röde NT-3. Tycker du jag ska lägga om den? Micka upp min lilla baskombo. Sen dubbla den kanalen och dista ena? Ska man ta bort nästan allt utom mellanregister på den kanalen man distar och jobba som "vanligt" med den rena?

--- Slut citat ---

Jag tycker att det är basfattigt, och att du måste åtgärda det. Hur du lägger till basen, det är ju upp till dig. Jag tycker du t.ex kunde göra som tidigare, men ta en "pre-out" linje direkt från din JMP före du lägger på dist (om det går). Alternativt kan du ju spela in ett vanligt basspår som line in nu efteråt. Då måste du ju förstås spela exat som tidigare, vilket alltid är lite svårt. Flere alternativ finns, lägg på en syntetisk bas - det kunde bli intressant i varje fall tror jag. Eller ett "riktigt" bas-sound med midi, då kan du ju ställa in så det blir exakt dubbning.

Disten fungerar ganska illa på de riktigt låga basfrekvenserna, så jag hade kört (åtminstone) ett HP-filter på dist-basen.

Bone:
Ja en syntetiskbas skulle vara coolt att testa. Ska nog testa, ratta fram ett fet subdubbigt ljud med någon synt och sen göra ett lågpassfilter på det ha distkanalen kvar och köra ett högpassfilter där. Undrar om det går att kopiera tajmingen med hitpoints eller om det går på något annat sätt. Så jag slipper sitta och peta in all midi själv.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion