Forum > Demolåtar
Feedback
Stolle:
Ok, dödsmetal... Då är det ju fullt möjligt att ljudet funkar bra som det är. Beror helt på hur det låter ihop med en vägg av gitarrer o.s.v. Utan att vara expert på området så har jag för mig att US-döds har ett ljudideal som låter lite grann så som ditt sample. Har alltid tyckt att deras virvelljud låter lite knepigt, men tanken är väl att det skall tränga igenom ljudbilden även vid snabbt spel (där slagen vanligtvis blir lösare). Alternativet är ju att trigga en virvel och låta den ligga med, men inom US-döds så försöker man väl undvika det? Är som sagt ingen expert.
MrPhil:
--- Citat från: Osse skrivet 20.11.2007, 14:18:54 ---
--- Citat från: MrPhil skrivet 20.11.2007, 14:18:16 ---Varför går det inte att lyssna?
--- Slut citat ---
Jag vet inte varför inte play funktionen fungerar, men gå in på symbolen som det står podcast på så kan ni lyssna
--- Slut citat ---
japp
första intrycket är att det låter bra utom om virveln
jag saknar smällen, mellanregistret...
Nu är det som det finns en blandning av buom + ping, men inget pang!
Har du skurit bort nånstans mellan 400 o 1200 Hz?
Håller oxå med Stolle om att det smäller för lite om trumsetet som helhet. Lite för uppdelat, lite för processat o skruvat - men det är en smaksak o genreanpassning. Däremot lite mer pang!
Osse:
--- Citat från: MrPhil skrivet 20.11.2007, 16:54:43 ---
--- Citat från: Osse skrivet 20.11.2007, 14:18:54 ---
--- Citat från: MrPhil skrivet 20.11.2007, 14:18:16 ---Varför går det inte att lyssna?
--- Slut citat ---
Jag vet inte varför inte play funktionen fungerar, men gå in på symbolen som det står podcast på så kan ni lyssna
--- Slut citat ---
japp
första intrycket är att det låter bra utom om virveln
jag saknar smällen, mellanregistret...
Nu är det som det finns en blandning av buom + ping, men inget pang!
Har du skurit bort nånstans mellan 400 o 1200 Hz?
Håller oxå med Stolle om att det smäller för lite om trumsetet som helhet. Lite för uppdelat, lite för processat o skruvat - men det är en smaksak o genreanpassning. Däremot lite mer pang!
--- Slut citat ---
:lol: Jag älskar försök att förklara ljud i bokstäver.
Men det var bra förklarat, jag tror jag förstår =)
Jag har skurit ganska mycket bas/midbas register över huvud taget, precis som ni säger, i strävan efter en definierad virvel som sticker ut när helvetet brakar lös. sen har jag boostat runt 2.5-5.5 kilo en del
Emulator:
jag tror att virveln sjunger lite väl för dödsmetall faktiskt. jag saknar, lite som phil säger . phah!-delen av virvelsoundet.
annars är det rätt ok...kanske skall dödsmetallha lite vassare mässing?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida