Forum > Demolåtar

Men tjeeeena!!!

(1/3) > >>

hogge:
Hej på er.. Long time no see..

Har ju varit lite frånvarande nu i några år... Det sista jag gjorde var ju 2014 (vilket spelades in 2015 - "Demons" & "Scream") och sen dess har utrustningen stått i lådor och gitarren har samlat damm.. Har inte rört den sedan dess, vilket bara det är en tragisk historia.. Men men. Jag har ju startat företag (www.reklamgaraget.se) och sådär så det har liksom varit fullt upp med annat...
Men har saknat det.. Och er..

Så nu, i september, så åkte jag och köpte mig en ny dator, köpte Cubase Elements 10 och bytte strängar på guran.. Vilket innebär att jag nu sitter här, med ömma fingertoppar och ett frustrerat sinne. Och dessutom fattar (läs minns) ingenting.. Har ingen aning om hur jag fick det att fungera förr.. Det jag pysslade med för sex år sedan är ett "töcken" och jag försöker således "hanka mig fram" (börja om från början).
Vet inte vilken musik jag vill göra eller om jag ens kommer att kunna göra musik överhuvudtaget..

Hur som helst. För att försöka få allt att fungera med dator, Cubase och allt annat - en kamp som fortfarande pågår - så spelade jag in detta.. Vet inte varför jag lägger ut det. Det är, som sagt, bara ett test av utrustning, men jag ville väl på något vis säga:

* Hej! Här är jag igen. Minns ni mig? Jag behöver er hjälp (ÅTER IGEN)... Jag är alltså Hogge från Hoggez Orkester ( )
* Vet inte alls vad som hänt med KR sedan 2015, men jag hoppas att alla (sjuuuuukt) duktiga människor fortfarande är aktiva?
* Så till den verkliga frågan - Jag har ett 50-tal låtar (förmodligen fler?) som skräpar runt i min gamla trasiga dator - Win7 och Cubase Studio 5 - och undrar således om någon vet om jag, på något sätt, kan få över dessa filer till Elemnts 10? Jag har frågat Steinberg men inte fått svar...

Tills vidare - må skitbra...

Your browser does not support the audio element.

MaxB:
Det finns en viss risk att du kommer försent...
Kontrollrummet lever en tynande tillvaro. De flesta har somnat eller tystnat. Kanske inte ens ids logga in om dom kollar på kr...
Skulle vara kul om du lyssnar och röstat på festivalen där vinnaren borde presenteras för tre minuter sen...
Man kan hoppas det är aktivitet i den tråden.

Jag är nästan aldrig här på kontrollrummet.

Jag är oftare här:

http://elvshand.shivas.se

slaptap:
Vi är några stycken här som håller liv i liket! Stundtals rycker det i kadavrets lemmar... :ph34r:

Faktum är att många forum lever en tynande tillvaro som MaxB skriver. Nu har jag ingen koll på forumets statistik men tror att det är väldigt många fler som läser här än som loggar in och skriver...eller är medlemmar ö h t! Men inget forum är aktivare eller intressantare än dess medlemmar... ;)

Angående gamla filer: Det är väl enbart att importera wave och MIDI separat och utgå därifrån, Gamla VSTi:s, inställningar, effekter och automatiseringar går nog knappast att föra över såvida man inte exporterar spåren med dessa (freeze eller bounce).

BTW: Fixa reklamlänken! Det slank med ett "(" ... :)

MaxB:
Reklamlänken ja, upptäckte jag fick göra något manuellt...

hogge:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.10.2019, 01:04:06 ---Det finns en viss risk att du kommer försent...
Kontrollrummet lever en tynande tillvaro. De flesta har somnat eller tystnat. Kanske inte ens ids logga in om dom kollar på kr...
Skulle vara kul om du lyssnar och röstat på festivalen där vinnaren borde presenteras för tre minuter sen...
Man kan hoppas det är aktivitet i den tråden.

Jag är nästan aldrig här på kontrollrummet.

Jag är oftare här:

http://elvshand.shivas.se

--- Slut citat ---

Jäklar så tragiskt..  :wacko:
Det fanns ju mycket kunskap att hämta här.. Men jag inser nu att det inte är samma drag som tidigare. Det började väl t.o.m. "ebba ut" redan under min tid..
Var är folk nu? Om man, som jag, måste börja om från början.. Några tips?

För övrigt så var jag in på din sida och kollade.. Jösses vilken utveckling du haft..   

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion