Forum > Demolåtar

#NU UNDER FÄRDIGA# The Christmas Song -bidrag till Julskivan inlägg 27/11**

<< < (2/11) > >>

Wernborg:
Skönt.  :)

Vad bra du sjunger Åsa. Helt rätt för din röst om jag jämför med Sommarfestivalbidraget tidigare i år. Gott när du får hänga lite i tonerna och visa var skåpet ska stå.

Snyggt kompat också av Gullstrand.

Mycket bra!!!!

Åsa:
 :wub:   :D

Stort flin!! Tack ska ni ha!!

Det här gav mersmak! Ju mer man lär sig desto mer inser man att man har att lära!

Sjunga julsång var riktigt kul, känns liksom hemma  :) Och så var det ett så skönt pianokomp att sjunga till!!

Åsa:

--- Citat från: mahan skrivet 19.11.2007, 19:53:01 ---
Och jag skulle minska lite på pianots reverb och skära i diskanten av sångens delay, nu blir det iblan ts ts ts ts repeat.

--- Slut citat ---

Hej Johan och Tack tack för dina fina ord!! Jag lyssnar nu och hör att jag håller med dig ang delay-et på sången.. har inte tänkt på det, tja det tog ett tag att sluta dränka allt i reverb men då hittade jag delay ;-) fast jag tyckte jag var försiktig här  :D Ska minska lite på det sen..

tsmalmbe:
Skulle du gå på mixningsöverkurs, skulle jag föreslå att sidechaina pianot mot rösten, föratt få balans. Nu blir din röst i skymundan. eq på pianot, så att du tar bort de frekvenserna från piano som motsvarar de elementära frekvenserna i din röst, så blir det redan mycket bättre.

Det finns lite ful dist här och där, kanske en ful masterlimiter (gissning).

Åsa:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 19.11.2007, 23:02:39 ---Skulle du gå på mixningsöverkurs, skulle jag föreslå att sidechaina pianot mot rösten, föratt få balans. Nu blir din röst i skymundan. eq på pianot, så att du tar bort de frekvenserna från piano som motsvarar de elementära frekvenserna i din röst, så blir det redan mycket bättre.

Det finns lite ful dist här och där, kanske en ful masterlimiter (gissning).

--- Slut citat ---

Ehum.. ja nu blev det överkurs för mig må jag säga  :lol:  Mastringen kan vi skylla på Mattias  ;) Men det kanske lät sämre innan. Jag vet inte, mina öron hör ju inte allt sånt här, nybörjare som jag är...
Ska klura på dina andra råd!! Tack ska du ha!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion