Forum > Demolåtar
#NU UNDER FÄRDIGA# The Christmas Song -bidrag till Julskivan inlägg 27/11**
equality:
Detta var väldigt gott att lyssna till. Blir varm inombords! Vad är det för låt? Bernstein? Vilken fin melodi. En glad överaskning.
Sånginsatsen är super
Åsa:
--- Citat från: equality skrivet 19.11.2007, 23:14:28 ---Detta var väldigt gott att lyssna till. Blir varm inombords! Vad är det för låt? Bernstein? Vilken fin melodi. En glad överaskning.
Sånginsatsen är super
--- Slut citat ---
:wub:
Dividend:
Fin låt ni valt, och jättebra framfört. Både sång och piano :) Precis vaknat och sitter här och ler ;)
cykeln:
Mycket värme här.
Fin version ni gjort. Bra spelat och sjunget.
Man kan tänka sig fler instrument som smyger in, men den här "enkla" varianten har mycket känsla.
Kanske något mycket rymd/reverb på pianot
och skulle önska upp sången på några ställen
Slutraden är super!
1up:
Det är många jullåtar kring jul som brukar rulla. På radio, TV, i garderoben, på en hylla. Och alla ser ut att ligga i en...tunna! ;) Ja, lite referens till en humorlåt med Bamse.
Tillbaka till låten, det jag ska komma till och som har lite med referensen att göra, är att det finns personlighet och känsla i framförandet. Det finns alltid den här trade-offen mellan att polera ett stycke å ena sidan, och å andra sidan att behålla känslan.
Här finns jättemycket värme, lite så att man inte behöver använda braständstickorna i år. Det räcker med att sätta på den här låten så fladdrar snart en inbjudande brasa.
Rytmen i pianoliret tillsammans med sången skulle kunna vara lite mer flödande och samstämmig. Sånt man kan tänka på om man är petig. Och som TS beskrev om att pianot skuggar sången ibland. Jag skulle önska ett slut där rymdklangen tonar ut långsamt. Lite av min personliga käpphäst. Att rå om slutet på sina låtar. :)
Låten sammantaget: ^_^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida