Kontrollrummet

Dividend - The Tank Battle of KURSK

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jafanken! har bara en fundering av petitessartad natur, och det är att jag skulle vilja ha lite mer dynamiskt pedalande på pianot. låta diskanttonerna gröta till sig till lite dishamoni och sen abrupt släppa?

Inget övrigt sågeri här :D


Nepp. TACKAR! Jag tänker ta bort den förbannade gonggongen, och det finns ett lite parti på 1/4 takt som inte stämmer
Men din tanke är intressant, skall kolla på det emu! :) Tack!

Den blev ju kanon!!
Känns väldigt rysk, jättebra. Du har använt dig av både instrumentering och dynamik på ett förtjänstfullt sätt här, det märks verkligen och resultatet har blivit väldigt bra också!  :) Utan att kunna någon om dans kan jag mycket väl föreställa mig någon slags "nationalistisk" balett till denna. Dansare med "stekpannerhattar", massor av flaggor och slöjor som virvlar runt på scenen där fonden är mycket svart och färgerna på dansarna är vit, rött och guld.

Gillade detta väldigt mycket, märks att du har utvecklats sedan den gjordes. Tyckte dessutom att mixen lät väldigt bra, åtminstone i min lyssning. Eller snarare sagt, mixen tilltalade mig.

KUL SOM ATTANS ATT HÖRA!
Kul också att läsa om dina inre visuella balettdansare :D
Tack!
PEr
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Lyssnade på denna mer än 5 ggr igår efter varandra. Gillar den som bakgrundsmusik.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag minns inte förra versionen i detalj, ser att jag klagade på stråken mycket. Tycker fortfarande att de är sådär, har skuttiga volymhopp vid 140-155s, samt 255-275. Lite mera expression/volymsvällningar kunde nog också ha gjort det bättre.
Pianot i början distar när det spelar starkt, låter inte bra.
Klarinetten spelar överlappande toner vid 189s - inte så realistiskt. Tycker träblåset låter bra i övrigt, följsamt i legatospelet.
Gillar inte riktigt det höga brasset som spelar i galopptakt (sordinerade trumpeter i staccato?) Tycker inte att det passar till låten, blir mera operett än pansarslag.
Trummorna är heller inte så bombastiska som man kunde förvänta sig. De låter lite tunnt och låter stela, som om de vore spelade av ett stort tyskt klockspel med mekaniska figurer som paraderar runt.

Kompositionen är helhet intressant att lyssna på, mycket kontrastrika partier som gör det hela spännande och förmedlar en handling. Titeln och talsamplingarna gör det naturligtvis extra laddat, men jag tror man skulle ha upplevt spänningen även utan dessa kryddor.



DON'T PANIC


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för bra feed Rattle! Skall fixa det och det jag uppfattar själv som negativt.Volymhoppen på violinerna skall tittas på .
Gör en slutversion byggd på din kritik, och mina egna tankar så snart som möjligt.

Tack!

edit: Förra version hade ingen velocity justerad dynamik överhuvudtaget ;)


1up: Tjenis! 5 ggr är ett bra betyg! TACK! :)
https://soundcloud.com/user7789882