Forum > Demolåtar
Dividend - The Tank Battle of KURSK
bjurte:
Det här gillar jag,,och som du säger så är det kanske inte det mest avancerade verk,men med det vinner du mer 'lättlyssnat' ..
Det enda jag kan tycka är lite enerverande är dom ettriga cymbalerna som ligger på för mycket och högt på vissa delar.
Fast det kanske ska vara så i en 'riktig' orkester?? Fast jag tycker du kan sänka dom lite. ;)
Dividend:
Rattlesnake: Glömde svara dig om körerna. Det är från gamla Silver, vet inte om mans och kvinnokören finns med i nya silver. De är blandade med MAGNUS CHOIR (skruvad till som attans (tog tid) för att få den där ryska-armékörs-soundet.
Magnus är grym för körer för att vara mestadels algoritmiskt vad gäller körerna den skapar.
Kommer ihåg att 1up, laddade ned åt mig från sydamerika, för jag kunde in nå servern den låg på (hade betalat 20-30 dollar och fått lösenord), från Beijing... :)
Mycket realistisk, speciellt om den blandas med dessa silver-körer! EWQLSChoirs har jag testat (öh tankat hem) men den är dyr, och eftersom jag inte använder den, så kommer jag inte att köpa den.
Ovanstående metod funkar lika bra... Hittills iallafall.
uriah: Jäpp, så är det! Tack uriah, cymbalerna är åt helvete, tror låga tromboner spelar falskt också (basigt så det inte märks *-)
/Per
Dividend:
Den här var med på KR-skivan 2007 eller 2008.
Här är nya definitiva versionen, ordentligt förbättrad!
Hitler och Stalin (eller nån stalinist snackar om fascister ("gnuski" tror jag det är på ryska)).
KLAGA PÅ!
Tack
Per :)
Emulator:
Jafanken! har bara en fundering av petitessartad natur, och det är att jag skulle vilja ha lite mer dynamiskt pedalande på pianot. låta diskanttonerna gröta till sig till lite dishamoni och sen abrupt släppa?
Inget övrigt sågeri här :D
clavinova:
Den blev ju kanon!!
Känns väldigt rysk, jättebra. Du har använt dig av både instrumentering och dynamik på ett förtjänstfullt sätt här, det märks verkligen och resultatet har blivit väldigt bra också! :) Utan att kunna någon om dans kan jag mycket väl föreställa mig någon slags "nationalistisk" balett till denna. Dansare med "stekpannerhattar", massor av flaggor och slöjor som virvlar runt på scenen där fonden är mycket svart och färgerna på dansarna är vit, rött och guld.
Gillade detta väldigt mycket, märks att du har utvecklats sedan den gjordes. Tyckte dessutom att mixen lät väldigt bra, åtminstone i min lyssning. Eller snarare sagt, mixen tilltalade mig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida