Forum > Demolåtar

Dividend - The Tank Battle of KURSK

<< < (6/8) > >>

asti:
Det här har jag inte hört förut! Låter lite annorlunda mot vad man är van vid från dig!
Jag gillar det här, speciellt avsnittet 180 -230 sek, riktig nerv i det! Skitbra! Pianot är riktigt bra genom hela stycket!
Tycker manskören i början är lite mullrig, men det kanske den ska vara?  :)
Fagotterna/klarinetterna(?) som kommer in vid ca 55 sek upplever jag som lite "vassa", nästan distade.
Kan inte bestämma mig för om trummorna är malplacerade, men de behövs nog för uppbyggnaden och intensiteten i avsnittet 180 - 230 sek.
Slutet känns för mig lite "ofärdigt", men det kanske beror på att du var så pissnödig när du komponerade....?  :)
Flaskan tror jag du kunde satt på en amerikansk Budweiser-etikett och ingen hade märkt något!  :o
Annorlunda och spännande musik!

Rattlesnake:
Jag har hört den här förut, och blev imponerad av stämningen och det mäktiga i instrumenteringen (men jag kommenterade tydligen inte då). Idag när jag hör den, efter att ha hört mycket annat av dig, så slår det mig att det här är annorlunda på många sätt. Jag hör inget kinesiskt , men ryskt stämmer in helt och hållet.

Som komposition slår den nog allt annat jag har hört av dig, men själva framförandet har en mängd brister du fixar mycket bättre idag. Klarinetten och pianot låter samma velocity hela vägen (fast pianot blir naturligare efter 100s), och stråket vid 132 s låter riktigt dåligt. Sustainstråket låter som en stråkmatta (ackord på ett och samma stråkljud). Tycker nog totalklangen låter betydligt bättre på dina senare alster. Körerna är däremot bra här, om än dova. Är det EW silver-körer månne?

Stycket känns genomtänkt och strukturerat, och med mindre skissartad instrumentering blir det här grymt.

zorrow:
Jag får hålla med Rattlesnake i det mesta. Det här är det bästa jag hört från dig vilket betyder MYCKET bra. Ett ÄKTA piano skulle höja alla grejer du gör. Skaffa ett  ;) :rolleyes:

Dividend:

--- Citat från: zorrow skrivet 28.05.2010, 21:41:24 ---Jag får hålla med Rattlesnake i det mesta. Det här är det bästa jag hört från dig vilket betyder MYCKET bra. Ett ÄKTA piano skulle höja alla grejer du gör. Skaffa ett  ;) :rolleyes:

--- Slut citat ---
Tack. Jag tycker inte att det är en av mina absolut bästa. Bra är den, men jag gör mycket mer avancerad musik än folk fattar just på KR, är mitt intryck..
Mest pop och rock, metal och sådanat... (Och det är inget fel med.)

Därför slänger jag nog bara upp visor och "filmmusik" här i fortsättning, och klassiska "avancerade" kompositioner på internationella forum

jag brukar låna ett piano av min hyresvärd, kul att spela på, en not E är rysligt falsk.

Satt och plinkade "byssan lull" (aldrig spelat den tidgiare) i tonart amoll, utan att hitta fel not en enda gång. Jag behöver inget piano :) (Däremot hittade jag massa vackra fraser och melodier, som lät bra) Det behövs inget instrument, jag slängde mitt hinder för att komponera (ENORMT STÖRANDE!!!!!)
I orkestrering av symfoniorkestersaker, behövs ingen keyboard (de kan vara kvantiserade, utan att nån märker det). Soloinstrument behöver (har nu en jag kan låna) Och det är tur av ekonomiska skäl (Jobb.)

Dividend:

--- Citat från: asti skrivet 24.05.2010, 21:43:51 ---Det här har jag inte hört förut! Låter lite annorlunda mot vad man är van vid från dig!
Jag gillar det här, speciellt avsnittet 180 -230 sek, riktig nerv i det! Skitbra! Pianot är riktigt bra genom hela stycket!
Tycker manskören i början är lite mullrig, men det kanske den ska vara?  :)
Fagotterna/klarinetterna(?) som kommer in vid ca 55 sek upplever jag som lite "vassa", nästan distade.
Kan inte bestämma mig för om trummorna är malplacerade, men de behövs nog för uppbyggnaden och intensiteten i avsnittet 180 - 230 sek.
Slutet känns för mig lite "ofärdigt", men det kanske beror på att du var så pissnödig när du komponerade....?  :)
Flaskan tror jag du kunde satt på en amerikansk Budweiser-etikett och ingen hade märkt något!  :o
Annorlunda och spännande musik!

--- Slut citat ---

TACK! ASTI: hahaha!
budweiser är usas motsvarihet fotboll/soccer. jänkarna gillar inte fotboll, resten av världen hatar budweiser...
"American beer is fucking close to water" /Monty P

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 24.05.2010, 23:29:54 ---Jag har hört den här förut, och blev imponerad av stämningen och det mäktiga i instrumenteringen (men jag kommenterade tydligen inte då). Idag när jag hör den, efter att ha hört mycket annat av dig, så slår det mig att det här är annorlunda på många sätt. Jag hör inget kinesiskt , men ryskt stämmer in helt och hållet.

Som komposition slår den nog allt annat jag har hört av dig, men själva framförandet har en mängd brister du fixar mycket bättre idag. Klarinetten och pianot låter samma velocity hela vägen (fast pianot blir naturligare efter 100s), och stråket vid 132 s låter riktigt dåligt. Sustainstråket låter som en stråkmatta (ackord på ett och samma stråkljud). Tycker nog totalklangen låter betydligt bättre på dina senare alster. Körerna är däremot bra här, om än dova. Är det EW silver-körer månne?

Stycket känns genomtänkt och strukturerat, och med mindre skissartad instrumentering blir det här grymt.

--- Slut citat ---

Jag har gjort ett antal ryska stycken också... Vem inte om du hört Stalingrad aftermath?
Kul att du också tycker det är den bästa,, den ligger väl i botten på topp 10 tycker jag... :) Natthymnen har du inte svarat på (?) , svara gärna på den. Och jag förstår inte varför folk envisas tycker den och flera låter penta, när hexa + att 7de noten i en septatonisk (dur/moll) även den förekommer, fast får väl öka användingen av den framöver. Sen skall jag börja göra atonal music :D

hehe,. fast väntar jag nog med typ 5-10 år ;)

TACK! Mycket vettig feed!
JAg (och jag har ju levt kina) det låter inte kinesiskt för mig ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion