Forum > Färdiga produktioner
Tokai - A clever dog
Tokai:
Jag vill egentligen inte bumpa den här låten, vill ge utrymme åt andra låtar, men måste svara.
HM tycker att sången är lägre. Egentligen är den högre. Grejen är att HM förmodligen lyssnade på den första versionen, där jag tyckte sången var för hög. Sedan la jag upp version 2 med lägre sång där några tyckte den var för låg. Alltså gjorde en 3:e verre med högre sång + lite småfix allt enligt forumlyssnarna.
Allt detta berodde på att jag missade lite hur man lägger upp olika versioner. Man måste alltså ersätta den gamla med nya. Det går inte att ha flera olika versioner uppe på KR:s server.
Och så Dividended: 1. Jag är ingen pianist. 2. Och om jag inskaffat en sådan och denne spelat feta breda ackord osv, hade jag nog sagt: Stopp! Den här låten handlar om en uteliggare, jag vill bara ha enkla treklanger, inget floddigt pianolir.
Men naturligtvis hade denne pianist spelat dessa treklanger mer uttrycksfullt och varierat än mina midiinspelingar. Men man gör så gott man kan.
Emulator:
riktigt snyggt. Framförallt de små kontraster från masrschtrumma ibland, och lite mer slamerkomp i ett parti.
Jag har en enda synpunkt, det är att stråkarna i början låter lite torrt avhuggna. Kanske lite mer decay på dem, eller ett litet rum.
Hade inget problem att följa texten när det fanns en text att läsa till.
Slutet fenomenalt vackert.
bra!
MaxB:
Trevligt arangemang och intressant med flera delar olika stilar i musiken som för fram textinnehållet. Jag tycker du har lyckats bra med den här låten.
Tokai:
Tack för värmande kommentarer!
Jag har gjort lite ändringar på låten sedan senast. Bl. a skitat ner sången lite i det parti som flippar ut något i slutet, "it always end up in the mud". Emulators idé med stråkarna ska jag testa.
karl:
absolut...sitter och följer storyn...schysst känsla,stör mig lite på pianot som inte verkar vara anslagskänsligt...du skulle tjäna på att nyansera mera där....du följer med stämningen i storyn på ett bra sätt...skruvat slut men har inga mer åsikter om det...nice lyssning
/ karl B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida