Forum > Färdiga produktioner

Henric Svensson - Flight 251

<< < (2/2)

Burnin_Sven:
Lite lång och saknar sång men annars är den helt ok

Henric:

--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 09.09.2019, 21:15:40 ---Lite lång och saknar sång men annars är den helt ok

--- Slut citat ---

Jag brukar inte ha sång på instrumentala jazzprojekt! 4,5  - 5 min är inte speciellt långt för en jazzlåt med ett par rejält tilltagna solon i min värld! B)

91:an:
Tyvcker det svänger riktigt bra, skön känsla! Jag känner inte heller att orgeln är för dominant, nej det här är tummen upp! Har du spelat/programmerat EZ själv eller är det färdiga midistycken du klippt ihop?

slaptap:

--- Citat från: Henric skrivet 09.09.2019, 20:39:14 ---Trummorna är Ez Drummer Jazz, hade lite bry med att få till det som jag ville, men blev bra till slut!

--- Slut citat ---
De småputtrar på helt perfekt! Saknar faktiskt ett jazzkit i VST-mappen så jag får kanske kolla in EZD...

--- Citat från: Henric skrivet 09.09.2019, 20:39:14 ---...och spelat ganska nära halsen för att försöka få till lite halvakustik...

--- Slut citat ---
Jag gör samma på elbas...mellan halsmik och band 12 hittar man "strängen" i soundet... :P

Henric:

--- Citat från: 91:an skrivet 10.09.2019, 07:05:32 ---Tyvcker det svänger riktigt bra, skön känsla! Jag känner inte heller att orgeln är för dominant, nej det här är tummen upp! Har du spelat/programmerat EZ själv eller är det färdiga midistycken du klippt ihop?

--- Slut citat ---

Tack för det!  :wub:

Jag har använt färdiga midistycken från EZ drummer på detta projektet!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion