Forum > Demolåtar

EMU: Snow ver 4 med lite mindre nytt material på slutet och inga fötter

<< < (4/13) > >>

Emulator:

--- Citat från: Åsa skrivet 17.11.2007, 19:52:16 --- :wub: En låt som är som en liten saga.. Och nu när jag vet bakgrunden till hur låten kom till så blir jag som mamma även rörd..! Du förmedlade känslan i låten. När barnen förundrat och lyckligt förvånade ser första snön falla..!

Jag håller med om att testa att byta ut droppljudet till änglaspelssljud (om det finns, annars får du dra fram riktiga änglaspelet ur förrådet redan nu!) det kommer att få låten att bli den där vintermelodin den eg är.

/absolut som ett öppningsspår.. sen brakar det loss :-)

--- Slut citat ---

åh  :wub: Tackar:) klockspelskoll som sagt! Tack för fina ord och lyssning!

--- Citat från: stajo skrivet 17.11.2007, 20:35:40 ---du lyckas verkligen fånga stämningen. Det är nästan som jag ser snön falla utanför fönstret, men jag hoppas det dröjer lite till ;).
Det enda är väl att jag vill ha lite mindre nasalt i rösten :)

--- Slut citat ---

hmm. nasalt....undras om jag kan försöka få bort det kanske :)

Nå, jag skall väl sjunga in det igen, och då skall jag fröaökta testa!

tack för värmande ord och dina öron! :)

Yllet:
Jag gillar det, mysig lyssning. Sången är på tok för vass och essig, mera värme i vinterkylan! Sparsmakat arr är aldrig fel, men jag skulle gärna vilja ha lite mer som händer i bakgrunden, lite fler spännande bakgrundsljud. Regn som faller? Natttrafik? Något som gör att det känns som man sitter inne och tittar ut i vintermörkret.

Du har gömt bakgrundsstämmorna lite väl mycket? Vad säger du i första frasen? Snowing out tiiide? :) De essern jobbat lite för mycket?

Hejs

Emulator:
Första sångfrasen va eg. inte tänkt att vara med, den är en uppvärmningsmening :)  MEn den sitter bra där sent arrmässigt, så jag skall sjunga om alltihop, men den på fullvarv.

MIxa upp stämmor och sång alltså.

Jag funderar på att kanske skaffa en ny mik, jag tror att en hel del av sågljudet tyvärr sitter i den...men ska prova ratta först då :)

bra tips om lite bakgrundsljud, skall testa !

Tack för lyssning och bra åsikter!

SYNTH:
Riktigt stämmningsfullt Emulator gillas! B)

Emulator:
trevligt:) tack för lyssning!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion