Kontrollrummet

Tabasco Stockholm - Jasm Experience

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Vore kul att höra vad ni tycker! Inspelningen är gjord med ganska begränsade medel, och resultatet blev sex låtar. Postar en av dem här så får ni säga till om ni vill höra fler :)
« Senast ändrad: 22.11.2007, 12:08:53 by tsmalmbe »
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Kör väl på med en låt till när jag ändå är igång. Hoppas jag lägger upp de färdiga nu, jag tror det.
« Senast ändrad: 22.11.2007, 12:09:26 by tsmalmbe »
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad tsmalmbe

Jag tar mig friheten att modda rubrikerna, så ser det vackrare ut.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Tackar! Dock blev det bara namnet på första låten i ämnet nu, och jag la ju till ytterligare en i nästa post. Tänkte lägga upp en till lite annorlunda också. Fast kan väl skita i det om ingen orkar höra :)
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad tsmalmbe

Tackar! Dock blev det bara namnet på första låten i ämnet nu

Ja, därför rekommenderas att posta flere trådar. Nu landar dom oberoende vackert in i mediacentret.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Jaha, gud vad avancerat. Jag ville ju egentligen posta släppet i sin helhet. Finns ingen sådan möjlighet? Det är ju en färdig EP.
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad tsmalmbe

Javisst. Kolla här:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=2116.0
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ah vilka sköna låtar båda två! Det hörs att du lagt ned mycket jobb på det här. Välpolerat och fint. Får lite Manu Chao-vibbar av låt två där, Love and Caffeine: Avsnittet 142-162 är det grymt gung i. Hoppas det går bra för dig!  :)
« Senast ändrad: 22.11.2007, 19:27:52 by 1up »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Va tusingen e de som Torwald o Tsmalmbe yrar på här, jahaaa, just de ja, tekniken, tekniken, den e underbar! :P

Men jisses va detta gungar bra (Jasm) , ett mycket mångsidigt o snyggt arr, snyggt lir och sången gillas speciellt, personlig touch. Fan, detta måste lyssnas flere ggr, händer nästa för mycket till en låt,  ;)

JAg tror du får fulla poäng, har väl inte tittat på nåt av dina alster förr, tror jag, verkligt snyggt, ackena from southern och kläm in ett spikpianosolo ännu så sitter smäck! :)

Well done!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Wow, kul med så fina ord!

Jo ni har rätt, jag har jobbat en del med det faktiskt. Mycket blev helt ok (acken är jag rätt nöjd med till exempel, och sången tycker jag blev rätt luftig och fin), men en del har inte gjort annat än krånglat (läs trummor och en del gitarrer).

Här kommer en låt till, som är lite mer minimalistiskt arrad.
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Första låten var favoriten efter första lyssningen. Riktigt bra alla tre dock. Det var bara en sak som jag reagerade på direkt när jag lyssnade och det var dubbningen av sången i love and caffein som är otajt och lite sur vid 0:36-0:38 ex.
Känns som att du haft lite bråttom när du slängde ihop det och jag tror det hade varit värt att ta ännu en liten sittning med just den biten.  I övrigt toppenbra!
Me, Myself & I


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Full av energi och upptåg. Häftigt! Argentinsk rocktango över det hela. Snyggt arrad och bra sång. Harmonierna rätt konventionella men låten vinner ju på charmen och de säkra instrumentalinsatserna. Breaket 02:21 med taktändringen håller intresset uppe liksom gitarrsolona. Stark Tabasco minsann!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Ni är ju för rara!

Angående sur stämma: Aj då :) Ska jag vara ärlig visste jag om det men hoppades att genomsnittslyssnaren inte skulle märka det. Det finns fler såna saker är jag rädd, men det fanns inte tid att polera. Nu är det klart så det är lite sent att ändra!

För att ni är så snälla får de som orkar höra en fjärde låt. Lite dragigare om jag inte missminner mig.
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
När jag ändå är igång kommer den femte.
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Och slutligen...
« Senast ändrad: 10.02.2008, 01:46:59 by tsmalmbe »
Ju dyrare desto bättre.