Forum > Demolåtar
Per Rosqvist - Fantasia i en peruviansk-asiatisk dröm
Dividend:
--- Citat från: jay thomas skrivet 19.11.2007, 09:59:31 ---Det här var ball! (vettigt?) Gillar mäktigheten i det hela och av någon anledning associerar jag musiken till Spanien eller Sydamerika, med vissa asiatiska inslag...
--- Slut citat ---
Grejen är att jag vill att den nästan skall övergå till att ha ett beat :D Nä inga jävla bassdrums här.... Kanske en Wagnertrumma ;)
Den där melodin som det utvecklar sig till hörde jag för 10 år sedan. Och den sitter fortfarande och stör mig i nån hjärncell :lol: så jag tänkte jag skulle låta melodin bli nåt slags "verk"
¨
/per
karl:
du har alltid en släng av pentatonik i dina alster vilket för tankarna mer åt asien än sydamerika...however...uppbyg gt på ett bra sätt och det vilar ett filmiskt skimmer över detta som taget ur en bortglömd Akira Korosavafilm.....storslaget.. .bra
Dividend:
--- Citat från: karl skrivet 19.11.2007, 10:36:50 ---du har alltid en släng av pentatonik i dina alster vilket för tankarna mer åt asien än sydamerika...however...uppbyg gt på ett bra sätt och det vilar ett filmiskt skimmer över detta som taget ur en bortglömd Akira Korosavafilm.....storslaget.. .bra
--- Slut citat ---
Tackar, nu är ju inte låten pentatonisk men jag förstår vad du menar :)
Harmonica mike:
Missat debatten med Jazz farbrorn.. :D
Nåväl,detta låter bra.Ett härligt Per/asiatiskt influerat stycke.
Gillar det får jag väl säga.3.15 - shit vad snabbt det drog iväg..är stycket för kort månne?
Mvh
Micael
Dividend:
ja tror det blir lite längre faktiskt... Tack för uppskattande kommentar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida