Forum > Demolåtar
Per Rosqvist - Fantasia i en peruviansk-asiatisk dröm
Dividend:
http://www.loveandfriendship.se/klarinettvisa.mp3
Ovanstående är en konstig sak jag. Nån tyckte att jag borde spela den "adagio" (tempot är sänkt i filen nedan så tack för förslaget LH :), denna låt. Jag får se ur olika synvinklar. Det enda jag vet är att ALDRIG lyssna på ELAKA jazzfarbröder :lol: :lol: såvida de inte har nåt vettigt att säga. Och det har de ju om musik. :blink:
Jisses, pluskvamperfekt? :blink: Nä vad heter det ? AH! "OXYMORON"!!!!!!!!!
http://www.loveandfriendship.se/peruvianDream(test1).mp3
Jag villl gärna ha feedback på låten nu som den utvecklat sig under veckan! :) Vad är dåligt vad är bra? Nån som fortfarande gilllar tobular bells? :D
cykeln:
Det låter klassiskt med några kinesiska tongångar
Påminner om något ur Prokofvjevs Peter och vargen
Klarinetten? skulle kanske spelas någon oktav lägre - en ljus flöjt gör sig bättre på dessa höjder
Stråkarna, cellon är mäktig och fin
Cellon introducerar Vargen ....
Dividend:
--- Citat från: cykeln skrivet 15.11.2007, 11:42:26 ---Det låter klassiskt med några kinesiska tongångar
Påminner om något ur Prokofvjevs Peter och vargen
Klarinetten? skulle kanske spelas någon oktav lägre - en ljus flöjt gör sig bättre på dessa höjder
--- Slut citat ---
MEdhåll, men då kan jag ju inte gå ner senare om det skulle behövas :)
--- Citera ---Stråkarna, cellon är mäktig och fin
Cellon introducerar Vargen ....
--- Slut citat ---
Hörde Peter och vargen för mycket länge sedan, minns inte mycket av det ;). Tack för lyssning och kommentar!
/Per
Wernborg:
Bra melodi och bra orkester, men "klarinetten" är inte särskilt snygg. :o I det registret går det nästan inte ens att höra att det ska va en klarinett.
Har en idé. Ta piano/flygel på melodin istället. Då kan du dra känslan lite åt Tubular Bells (Mike Oldfield). Temat till Exorsisten om du minns.
DåligtGehör:
Håller med om att du bör byta klarinett mot något som gör sig bättre i den höjden.
Annars tycker jag det är rytmiskt fräckt och omväxlande i stämföring.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida