Hej, jag skall börja med att säga dels är det första gången jag lyssnar på något av dina alster och dels har jag inte läst något av vad de andra har sagt (för att inte färgas på förhand).
Jag tycker du har gjort ett riktigt bra jobb med gitarrgrunden som låter och spelas mkt bra på alla sätt, påminner mig om både Engelsk stil à la Pentangle och annat folkinspirerat som återfinns i både Jethro Tull och en hel del andra akter (som vi båda säkert är uppfödda med...) och så lite Crosby-Stills & Nash då...
När sedan påläggen börjar dyka upp blir det inte lika proffsigt plötsligt (min smak) det blir överlag en lekstuga och antingen har du gjort detta medvetet eller så är det den gamla vanliga fällan när man skall göra allt själv, man tappar distansen lite och det blir plottrigt liksom...
Känns onekligen som om ett samarbete hade kunnat vara intressant framöver, jag har en gammal god vän som spelar ak-gitarr ungefär som du men han bor i Stockholm, var finns du i landet?
(lirar du gärna elgitarr också, slingor/solon och innovativa passager?)
Jag är ju klaviaturkille och hanterar gärna mina instrument med en både klassisk och modern ådra, likaväl som jazz/blues till oriental osv osv, allt för stunden/ingivelsen och vad som passar helt enkelt, är väl min stora tillgång att
höra vad som verkligen funkar och tillför det där extra i produktioner!
Nu skall jag läsa vad de andra skrivit...