Forum > Demolåtar

it's up to you-karl,amerikansk trummis

<< < (5/7) > >>

djonas:
Riktigt snygg låt. Nice med sträket...är ju gjutet i låten. :)
Bra sång som vanligt...kanske något ansträngd på höjden som nån nämnde.
I övrigt snygga harmonier i vanlig ordning. :D
Mvh / djonas

karl:
stajo....tack för lyssningen....jag lägger först en sång, sen lägger jag oftast en sång till parallelt och sedan ett spår med stämmor men oftast inte planerade stämmor utan det får bli som det blir och som vid 3:33 mer tur än skicklighet...tack för dina öron....

DåligtGehör...bra att du tycker andra versionen funkar bättre...förstår precis vad du menar och funderar på att ta ner hela låten efter andra refrängen och bara ha cellon och pianot som stöd för sången....och jag vet inte om allt är för hårt komprimerat och att det gör att ljudbilden flyter ihop??? tack för lyssningarna....

djonas...tack för lyssningen och kul att du tycker den är snygg...

/  karl

equality:
Oj vad snyggt med cellon och lugnare sång! Instrumenten smälter fint så snyggt att det skulle vara intressant att höra den utan vispar också.

karl:
en amerikanare lägger just nu nya trummor....brushes och vanliga men här är en utan helt och hållet it's up no drums
--- Citat från: equality skrivet 17.11.2007, 02:08:27 ---Oj vad snyggt med cellon och lugnare sång! Instrumenten smälter fint så snyggt att det skulle vara intressant att höra den utan vispar också.

--- Slut citat ---

Wernborg:
Behagligt. Stör mig inte alls på sången. (har lyssnat på no drums-versionen)

Instämmer i Emulators tips om att stegra arret ännu mer än nu. Gitarrerna och klaviaturerna tar liksom ut varann till slut och det blir som en matta.

Ska bli kul att höra med amerikanen....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion