Forum > Färdiga produktioner
djonas - Riffi Biffi
tsmalmbe:
Sång, höga körer och långa utdragna vokaler!
(och nytt namn på låten)
djonas:
--- Citat från: cykeln skrivet 14.11.2007, 10:00:44 ---Ekvilibri.. ekvilibra .. ekvilitjo ... äh.. helt enkelt är det onödigt bra spelat
Lite klassiska drag och oväntade vändningar i kompositionen
Kan inte mycket om hårdrock, men är det drag av Yngvie M?
Bra ljud, bra arr, justa trummor
Färdig produktion
--- Slut citat ---
Haha onödigt bra spelat...den var ny. :D
Yngwie M...hmm det får väl gå för den här gången dårå. ;)
Kul att du lyssnade om kommenterade. :)
Mvh/djonas
--- Citat från: SteveHarris skrivet 14.11.2007, 15:15:03 ---Låter jävligt bra, Growl sång skulle passa perfekt på dehär och efter : 1.41 igen en normal sång.
Får en liten Dream Theater feeling när jag hör denhär.
Till mp3-spelaren skall denhär genast.
H.Tommy
--- Slut citat ---
Tack så mycket!
DT är en stor inspirationskälla så jag tar det som en komplimang. :)
Mvh / djonas
--- Citat från: dede skrivet 16.11.2007, 00:11:36 ---Hej,
Hoppas verkligen att du njuter av livet som pappa. Kul att du slänger upp lite tidigare låtar så länge! :) Vi väntar gärna på ditt mästerverk. Ta vara på tiden och idga högläsning så ska du bli varse vem som lusat av dig alla dina gitarrer om 15 år! :lol:
--- Slut citat ---
Tack Dede!
Yes jag njuter verkligen med att vara pappa. Det är stort! :)
Mvh / djonas
freddy:
Bra lirat och kul att lyssna på. Musiken blir aldrig tråkig. Vill gärna höra mer av din alster!
Kornstad:
Var faktiskt mer sugen på biff än curry idag så detta var perfekt! Lagom kryddat med lite sting på utsidan och riktigt mört och saftigt i mitten. Enda jag inte riktigt kan förlika mig med är virveln, som jag tycker sticker ut lite. Den är lite för snäll och ren mot öset som är i resten av mixen, vilket får den att kännas lite utanför.
Men...vad gör det i det stora hela? Så ruskigt grymt lirat och så skön låt!!
djonas:
--- Citat från: Fidden skrivet 16.11.2007, 15:14:09 ---Tackar för denna. Kändes inte långtråkig en enda gång trots instrumentalt. Kändes som det Dream Theater som jag en gång blev kär i.
Otroligt skickligt.
--- Slut citat ---
Tack Fidden!
Gött att det funkar instrumentalt och ändå inte hinner bli tråkigt. :)
Kul att höra.
Mvh / djonas
--- Citat från: equality skrivet 18.11.2007, 12:51:03 ---Värsta avslappningsmusiken så här på söndagsförmidaggen :D. Alltid kul att lyssna på dina alster där noggrannhet och virtuositet är signum. Kan inte säga att jag berörs direkt och väntar på de lugnare mer melodiösa takter du brukar ha med och så även denna gång. Partiet mellan 02:20-43 är väldigt vackert och kanske förstärks detta genom att avsnitten innan och efter är så infernaliskt kulspruteaktiga. Också kul att lyssna på hur du varierar taktmässigt, e-vis baktakten 03:57-04:19. Ja så där kan man hålla på att analysera... Mixen och ljudkvaliteten är super.
Tufft, välsmort maskineri där Al Di Meola älskaren får sitt men för balansen skulle jag vilja ha ett mycket längre parti liknande 02:20-43. Dina fyrverkeripjäser skymmer himlen för mycket. :)
--- Slut citat ---
Haha tack equality!
Kul att du lagt märke till trumprogrammeringen med avseende det taktmässsiga.
Tack för lyssning!
Mvh / djonas
--- Citat från: ynot skrivet 18.11.2007, 17:35:22 ---förundrande bra lirat kan bli lite sterilt i denna genere men du fixar att hålla det på rätt sida.
gillar de indiska kompositionerna mer. Men detta är ju hur kompetent som helst.. bara bas trumme fingrets som kanske sluntigt lite...
tony
--- Slut citat ---
Tack Ynot!
Yes detta är ett sidospår kan man säga. De indiska grejer är huvuddelen av vad jag sysslar med ju så nästa låt jag postar här kommer med allra största sannolikhet att bli av mer orientalisk sort. ;)
Mvh / djonas
--- Citat från: Dividend skrivet 20.11.2007, 14:32:09 ---Fasen, detta är jäkligt bra (av det jag hört) av dig kanske det bästa ..... :rolleyes:
Fasen, vad innovativ du är här och var. (Allvarligt första 5 sek trodde jag det var standardmetal). Har inte tid nu och skriva en recension på stört, men denna läggs på mp3-spelaren.
Bra låt!^2
/Per
--- Slut citat ---
Tack Dividend!
Nä standardmetal är jag inte mycket för...så länge det inte stavas Metallica. :)
Kul att du gillar!
Mvh / djonas
--- Citat från: 1up skrivet 20.11.2007, 14:53:02 ---Ja du knäcker ju AC/DC där i introt för sjutton! Du är grym! :D
Tar med mig energi och inspiration efter någral lyssningar. Instämmer med DG att introt är vassast innan det blir lite tjockt med instrumenten. Jobba på! :)
--- Slut citat ---
Tack 1up!
Roligt att du tycker den var bra!
Mvh / djonas
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 21.11.2007, 12:20:05 ---Sång, höga körer och långa utdragna vokaler!
(och nytt namn på låten)
--- Slut citat ---
Öh ok. :wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida