Forum > Demolåtar
Wernborg - TIME PASSES BY - Version 2 - Mer 70-tal än Powerballad nu???
Wernborg:
--- Citat från: Larsson skrivet 13.11.2007, 15:16:32 ---tycker detta är ett gediget hantverk..
virveln skulle kanske behöva lite mer punch & botten i min smak
den låter nästan lite klippt som det är nu..och jag tror att när du sätter solot igen
så borde det vara mer delay (eller blötare ljud iallafall) sedan är du nog hemma
som nämnts redan snyggt arr & bra sjunget :)
/Larsson
--- Slut citat ---
Trummorna är mina gamla trotjänare från en drumtools-cd. Tror att Independence ska få bekänna färg i denna istället. Åtminstone virveln som är för fjånsig.
Men solot?? Ska jag spela om det tycker du? (Har ett helt rent spår där samtliga effekter är mjukvarubaserade så jag kan skruva om det hur som helst.)
Tackar, tackar.
Wernborg:
--- Citat från: mahan skrivet 13.11.2007, 16:27:53 ---Snyggt detta, kanske lite europop. Snyggt sjunget med snygga stämmor. Och arret sitter som det ska i denna genre. Pianona, både el och akust kryddar snyggt. Och Solot kom där, bra!.
Dock är detta uppfunnet för länge sen, lixåm bekannta tongångar o riff, så nån riktig hit kanske det inte blir men skönt att lyssna på.
Mixen måste jag såga på, alldeles ihjälkomprimerat, allt låter vasst o dynamiken lider av detta. Så minska på kompressortrycket och detta blir ännu skönare! :)
h. johan
--- Slut citat ---
För tusan, jag vet inte vad jag höll på med. Komprimering till förbannelse. Ska lätta på dom betydligt.
Uppfunnet sedan länge säger du. Jaja, om man ska göra något som inte är uppfunnet på ett eller annat sätt idag får det nog bli väldigt exprimentell musik. Speciell i powerballad-genren. Hur gör man en nyskapande sådan och samtidigt behålla powerballad-känslan? :lol:
Tack.
HomoNeophilus:
Ja, droppa komprimering och droppa reverbet.
Mycket bra sång. Låten i övrigt är svår att känna på grund av 80-talsproduktionen... Men även andra saker lyser ju 80-tal, harmonierna, arret, körerna osv.
Tant Fransa:
--- Citat från: HomoNeophilus skrivet 13.11.2007, 18:57:27 ---Ja, droppa komprimering och droppa reverbet.
Mycket bra sång. Låten i övrigt är svår att känna på grund av 80-talsproduktionen... Men även andra saker lyser ju 80-tal, harmonierna, arret, körerna osv.
--- Slut citat ---
Gamla fina 80-talet! duon som sjunger "time passes by" borde ligga som en köröverstämma och yla "Chicago style". Annars, gillar den absolut!
Larsson:
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.11.2007, 18:40:52 ---
--- Citat från: Larsson skrivet 13.11.2007, 15:16:32 ---tycker detta är ett gediget hantverk..
virveln skulle kanske behöva lite mer punch & botten i min smak
den låter nästan lite klippt som det är nu..och jag tror att när du sätter solot igen
så borde det vara mer delay (eller blötare ljud iallafall) sedan är du nog hemma
som nämnts redan snyggt arr & bra sjunget :)
/Larsson
--- Slut citat ---
Trummorna är mina gamla trotjänare från en drumtools-cd. Tror att Independence ska få bekänna färg i denna istället. Åtminstone virveln som är för fjånsig.
Men solot?? Ska jag spela om det tycker du? (Har ett helt rent spår där samtliga effekter är mjukvarubaserade så jag kan skruva om det hur som helst.)
Tackar, tackar.
--- Slut citat ---
nä..du behöver inte ta om solot..jag fick för mig att du nämnde att det du satt bara var slask solo..
men nu hittar jag inte det uttalandet när jag hastigt skummar tråden..
tanken var att gärna lite blötare sololjud bara.
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida