Kontrollrummet

Karl - Walking

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
LÅTNAMN: Walking
ARTIST/GRUPP: karl
GENRE: karl
LÅTLÄNGD:5:03
KOMPOSITÖR:karl
PRODUCENT:karl
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:-07
FORMAT: mp3
LÄNK:WALKING
Ok...det blev en sad song och ganska akustisk....Tacksam för omdömen  :rolleyes: :unsure:
Slutet fixat
//: karl
« Senast ändrad: 12.03.2007, 00:34:31 by Anders »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad skivan

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Riktigt skön låt, kom på mig själv att bara sitta totalt inne i låten. :)

Det enda jag har att anmärka på är att volymen på instrumenten som har en tendens att ta över ibland när det är sång samtidigt och det blir då svårt att koncentrera sig på sången.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx skivan...får väl se över innan det går till pressning B) tack för dina öron och kul att du kom in i låten...../ karl :rolleyes:
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jättefin, gripande låt. Fin text. Harmonier, arr, framförande som vanligt kanon. Gilar särskilt F-durackodet på
be i "used to be". Fint hantverk i övrigt. Snyggt när du går upp en oktav på sången. Kontran för stark genomgående, hörs mest i början och då lyssnar jag i lurar som lurar bashörseln (ursäkta ofrivillig vits). Basen brukar genomgående  vara starkare i monitorer
än i hörlurar väl? Du mixar väl i monitorer nu? Ett stillsamt oboesolo på instrumentalpartiet? Låten kan ju inte bara sluta så där heller!?  :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jättefint gitarrspel, verkligen snyggt. Stråkarna känns lite svajiga ibland, men misstänker att det är högst medvetet. Låter inte så autentiskt tycker jag. Pitchbend eller väldigt bred modulation??

Fin låt. Nu kanske jag svär i kyrkan, men va kul det skulle va att höra denna med enbart eller övervägande syntiga ljud istället för härmande ljud (och gitar) som nu. Lite blipp, blopp Adolphson & Falk med gitarr så.

Gott jobb. // W


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Karl. Vilken skön röst du har! Påminns om det varje gång jag lyssnar på dina alster. Vi kanske skulle göra en duett någon gång? Vore kul.  ^_^

Härlig stämning i låten. Ser promenaden i regnet.... Den här vill jag spara.

Enda kruxet, något abrupt slut, vad hände där?

Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tackar equality....nää...det blev fel på fade:en....och mixad i en hast , ska väl greja lite till...kul att du gillar F:et  :rolleyes:ska dra ner cellon också...tnx för öronen

Wernborg...jag kan säker peta lite till med stråket och sången också och att det inte låter autentiskt gör mig inget....kul att du tycker låten är fin och vet inte om jag har kraften att tänka om arret till lite mer synth:igt...men bra ljud är ju bra ljud så det kanske skulle funka :rolleyes: B)tack för kritiken / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tackar stensdotter...du hann svara innan jag hunnit postat ovanstående...Ja , om låten är den rätta skulle en duett funka för mig( typ stormen river öppet hav) OBS: SKÄMT ;) nää...men det vore nice vid tillfälle, kul att du gillar stämningen....tnx / karl
Karl. Vilken skön röst du har! Påminns om det varje gång jag lyssnar på dina alster. Vi kanske skulle göra en duett någon gång? Vore kul.  ^_^

Härlig stämning i låten. Ser promenaden i regnet.... Den här vill jag spara.

Enda kruxet, något abrupt slut, vad hände där?


Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad yessongs

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Jag behöver knappast förtydliga min ställning när det gäller riktiga instrument kontra vst-instrument, gör jag Karl? Det är inte noterna du säljer, utan själva musiken. Inte bara idén, utan också ljudet. Hursomhelst är låten -- som vanligt -- jättebra. Sången låter proffsig tycker jag. Jag menar "fame"-bra! ;) Gött gitarrlir dessutom. Tycker jag hör små klick ibland; har du klippt och klistrat mycket?
Wooten wooten. What the deal?!


Burnin Sven

  • Gäst
Ja du karl fint som fan som vanligt, gripande med en väldig dramatik maffig helt enkelt. En får tacka för lyssningen
Göran


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Fin låt att ta en promenad i regnet till. Gillar cellon, ger den rätta stämningen. Sedan trodde jag att jag kommit åt någon knapp för plötsligt dog låten. Den var alltså slut. Jag tycker också du sjunger för falskt på "the play was just inside of me". Man kan ju kalla det feeling men jag tycker det är lite synd när sången är bra annars. Detta är ju småsaker (förutom att få ihop ett bra slut) i en annars väldigt känslomässigt skön låt. Snyggt! :)
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Yessongs....Jag förstår vad du menar.... och hade jag en cello skulle jag nog försöka att knäppa åtminstone  :rolleyes: och nu har jag ingen xylofon men önskar jag hade och inte särskilt mycket klipp men har väl glömt crossover eller vad det heter...kul att du tycker låten är jättebra....ska fixa till dynamiken...tnx

Burning...kul att fann det gripande och det är ömsesidigt när det gäller din musik...tnx själv B)

Toby...Ja, falsksång kan jag ta som uttryck ibland men visst kan jag rätta till det och fade:en på slutet blev aldrig någon fade :unsure: nice att du gilla iaf...tnx / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Ka(r)las!!
Fin låt, skönt arr och ljudbild och fin-fin sång med sköna stämmor....MEN; en gammal synd, ett avhugget slut, ajjabajja!!
Men annars skitbra Karl! Skönt med cellon, även om en äkta naturligtvis varit bättre, fint gitarrkomp.
En av dina minst 20 klassiker!! :) :) :)


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx pal....fade:en funkade inte men ska greja till det också samt lite mer nyanser i spelet...tnx

Ka(r)las!!
Fin låt, skönt arr och ljudbild och fin-fin sång med sköna stämmor....MEN; en gammal synd, ett avhugget slut, ajjabajja!!
Men annars skitbra Karl! Skönt med cellon, även om en äkta naturligtvis varit bättre, fint gitarrkomp.
En av dina minst 20 klassiker!! :) :) :)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Ok lite falsksång och slutet fixat.... :unsure:

länken högst upp....

//: karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter bättre. Mer balans. Kan möjligen kortas nån minut för att bibehålla sin intensitet. Kanonlåt!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
funderar på ännu en vers kanske och variera mer i gitarrspelet :huh: tack för lyssningen

walking
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
fantastiskt skön låt i vanlig ordning från dig....lyssnar och lyssnar...inget att gnälla på alls.....förutom att jag håller med wernborg.

Skulle vara kul att testa denna med lite bombastiska muskelsynttrummor och lite elaka syntar iblandade.


eller så struntar man i det och kör på detta som är klockrent.

Men skulle vara kul att höra syntversinoen ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Tackar Emu...tror jag håller mig till detta stuk... och kul att du gillar
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjena lyssnar på version3 här, märkte det och bytte till nummer 4 fast den är så mycket lägre ljudmässigt? så jag bytte tillbaka :).
Har märkt att du förändrat ditt sound lite, lite mer stråk bl a cello. Gillar det :)

Denna låt är väldans mysig, passar bra till en glas vin så här på fredagskvällen och säkert till massa andra tillfällen.
Det som jag tycker speciellt om är spannet, lågt till högt. Sedan sjunger du med härlig känsla.

Inget konstruktivt att komma med, bara fortsätt så.

www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tack stajo....kul att du gillar stuket..../ karl :rolleyes:
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ville bara kommentera varför jag alltid ger massa förslag :)

Grejjen är ju att man förväntar sig ljud eller sound etc när man lyssnar, eller får ideer. Givetvis betyder inte det att de är bättre, bara annorlunda. Gillar att ge andra lite uppslag som de kan använda och så, hoppas att de som mottager kritiken/ideerna tar det just för ideer.

Sen är ju din musik ofta väldigt suggestiv så skallen formligen exploderar av möjliga vägar att gå :)


öh, ja. ville bara säga det  :rolleyes:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fan du heter inte peter gabriell på riktigt..???
kan bara njuta  :)
tack
att leva är att dö


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Emulator... jag uppskattar verkligen dina synpunkter på det du hör och även om man inte alltid rättar till något så har man med sig den konstruktiva kritiken in i nästa låt man börjar med....så sluta inte.... :rolleyes: / karl

ynot....kul att du njuter / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se