Kontrollrummet

Henric Svensson - Out of my mind

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henric

LÅTNAMN: Out of my mind
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD: 4:12
KOMPOSITÖR: Henric Svensson
PRODUCENT: Henric Svensson
INSPELNINGSÅR: 2019





Hej på Er alla Kontrolldrummlar som fortfarande är i livet!  B)

Köpte mej en begagnad Yamaha Montage till fynd pris för ett tag sedan - fantastisk maskin - hjärnmässigt ungefär som att spela på 8st Yamaha Motif - utvecklingen går framåt! Laddade ner lite gratis ljud från Yamaha, samplingar av Chick Coreas  Fender Rhodes Mark V, fantastiska ljud med en oerhörd realism! Satte ihop ett litet alster/ljudklipp som fick titeln Out of my mind som Ni kan lyssna på om Ni känner för det! Fortsatt Glad sommar på er alla!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Inloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Skön låt. Är inte helt säkar på att jag gillar det "ostämda" instrumentet dock :unsure:

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Henric

Skön låt. Är inte helt säkar på att jag gillar det "ostämda" instrumentet dock :unsure:

//Space

Det är det som är grejen med att spela disharmoniskt, det skapar spänning, man vet inte om det är skönt eller gör ont - lite musikalisk bondage skulle man kunna säga!  :lol: :lol: :lol:

H
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag säger som alltid du är bra att få till det precis som du vill att det ska vara. Plus för det, både gura och bas är riktigt bra, bra ljud. Trummorna är ju inte bra men det visste du redan keyboarden ogillar jag men det är högst personligt. Rock on 😎
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Gött med smooth jazz. Lite hissigt med välbehövliga disharmoniska break emellanåt. Trummor helt i genren, men hade föredragit akustiska samplingar istället.

Var är saxen?  :D


Utloggad Henric

Jag säger som alltid du är bra att få till det precis som du vill att det ska vara. Plus för det, både gura och bas är riktigt bra, bra ljud. Trummorna är ju inte bra men det visste du redan keyboarden ogillar jag men det är högst personligt. Rock on 😎

Tack, mkt beror nog på att jag är fruktansvärt envis skulle jag tro.....Trummorna är en cool loop ifrån Montagen som man kan ha synpunkter på, men funkar till detta! Jag gillar Fender Rhodes pianoljud men förstår vad du menar, blir väldigt disharmoniskt emellanåt, förmodligen roligare att spela än att lyssna på om man inte gillar jazz....

Tack för lyss och kommentar! Henric
« Senast ändrad: 13.07.2019, 09:46:43 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Henric

Gött med smooth jazz. Lite hissigt med välbehövliga disharmoniska break emellanåt. Trummor helt i genren, men hade föredragit akustiska samplingar istället.

Var är saxen?  :D

Jag är ju ett stort fan av hissmusik, gillar att experimentera....saxarna ligger i sina fodral och får stanna där tills man blir pensionär, tiden finns inte att hålla en anständig nivå på spelandets p g av jobb och allt annat som ska hinnas med, tyvärr! När man var yngre övade man för att bli bättre, nu övar man för att inte bli sämre! Angående trumloopar så finns det massor med coola sådana i Montagen, rätt roligt att använda men har lätt för att bli statiskt - brukar använda EZ drummel oftast, ska testa att använda EZ Trum MIDI ihop med trumljuden i Montagen borde gå tycker jag - hursomhelstochemmelertidochem edan så var detta första testprojektet med nya synten - så här långt tycker jag den är grym men hade aldrig köpt den för fullt pris - känner mej däremot nöjd med 50%

Henric

« Senast ändrad: 13.07.2019, 09:45:25 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!