Forum > Färdiga produktioner

Henric Svensson - Out of my mind

(1/2) > >>

Henric:
LÅTNAMN: Out of my mind
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD: 4:12
KOMPOSITÖR: Henric Svensson
PRODUCENT: Henric Svensson
INSPELNINGSÅR: 2019

Hej på Er alla Kontrolldrummlar som fortfarande är i livet!  B)

Köpte mej en begagnad Yamaha Montage till fynd pris för ett tag sedan - fantastisk maskin - hjärnmässigt ungefär som att spela på 8st Yamaha Motif - utvecklingen går framåt! Laddade ner lite gratis ljud från Yamaha, samplingar av Chick Coreas  Fender Rhodes Mark V, fantastiska ljud med en oerhörd realism! Satte ihop ett litet alster/ljudklipp som fick titeln Out of my mind som Ni kan lyssna på om Ni känner för det! Fortsatt Glad sommar på er alla!

Mvh Henric

spacetrucker:
Skön låt. Är inte helt säkar på att jag gillar det "ostämda" instrumentet dock :unsure:

//Space

Henric:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 09.07.2019, 12:57:48 ---Skön låt. Är inte helt säkar på att jag gillar det "ostämda" instrumentet dock :unsure:

//Space

--- Slut citat ---

Det är det som är grejen med att spela disharmoniskt, det skapar spänning, man vet inte om det är skönt eller gör ont - lite musikalisk bondage skulle man kunna säga!  :lol: :lol: :lol:

H

Eddi:
Jag säger som alltid du är bra att få till det precis som du vill att det ska vara. Plus för det, både gura och bas är riktigt bra, bra ljud. Trummorna är ju inte bra men det visste du redan keyboarden ogillar jag men det är högst personligt. Rock on 😎

Wernborg:
Gött med smooth jazz. Lite hissigt med välbehövliga disharmoniska break emellanåt. Trummor helt i genren, men hade föredragit akustiska samplingar istället.

Var är saxen?  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion