Forum > Färdiga produktioner

Mahan & Equality - Följas Åt

<< < (14/19) > >>

equality:
 :wub:

Tack Perra, Larsson, alla forumister på både det gamla och nya stället samt inte minst Harmonika Mike, som har stöttat och haft en massa bra råd om arr och mix på denna! Med emsers trumpålägg fick jag dessutom ett annat perspektiv på hur man kunde bygga upp låten.

Dividend:
Hittade inte Kobben EQ!! Den förtjänar att finnas på kr också.. Snälla lägg upp den!  B)

Så jag bumpar den bästa jag kom att tänka på :)   

Så jävla underbar är denna!

equality:
Tack för bumpen!  :wub: Men det var DIN LÅT jag menade pm:et!! Jag menar när jag ressar den om ett tag blir det desto roligare. Känns ju idag som att man kunde fixa till lite bättre sound på både denna och Kobben. Men återigen tack Per!

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 31.08.2009, 20:07:56 ---Tack för bumpen!  :wub: Men det var DIN LÅT jag menade pm:et!! Jag menar när jag ressar den om ett tag blir det desto roligare. Känns ju idag som att man kunde fixa till lite bättre sound på både denna och Kobben. Men återigen tack Per!

--- Slut citat ---

Jag vet att du menade min låt :D. ... Men fick mig att tänka att kobben borde ha en bump :D

mahan:
Tjou EQ!
Detta är en av de många som gått mig förbi! :(
Men nu nappade det.
Alltid lite knepigt att kommentera nåt som e "färdigt" men det bryr jag mig icke om nu.
Startar sågen:
INTRO:  kunde ju låta som vid 3:30, det gillar jag

Och själva låten då:
Din sångröst är ju häääärlig och sitter schmäck, guraliret e åxå mycket fint.
Men... det visste du att det kommer ett men :D
Ibland sägs det "shoot the pianist" men i denna låt skulle jag hellre säga "shoot the basist"!
Basisten med sitt energiska lir gör att låten blir väldigt orolig. Eftersom ackena har en energisk komp som gillas så borde basen vara den som lixåm håller ihop alstret med en lugn oc h sansad insats, typ en ton/takt. Ny försöker han n(basisten) springa ikapp med ackena och resultatet i mina öron blir katastrofalt nervigt och det lider hela låten av.
Glide/slide gitarren gillas!

Sen har vi trummorna...   jag väntade in dom redan i ett mycket tidigare skede med typ "baskagge-kantslag". Arret gjort så att senast vid 1:53 borde låten dra igång.

Har nu lyssnat på låten ett antal ggr och tycker att helheten e väldigt njutningsbar, snygg, men för att nå 5 av 5 rattar ska det lite fixas ännu, you know! Så tycker..

Mannen från Hyrkkölä skogarna! :D

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion