Forum > Färdiga produktioner
Mahan & Equality - Följas Åt
equality:
max: Oj hit! :unsure: :rolleyes: Tack Max!
Clemens: Tack så jättemycket! P 3 ... :blink:
MaxB: Kan mycket väl vara som du skriver då jag är värdelös på eq:ande (namnet till trots) och basen är väl nåt som jag haft i åtanke att få lite straightare men tycker den bidrar med viss melodik (med tanke på sångmelodin eller brist på sådan...). Intressant det du skriver enformighet annars och nämner sjäkvaste Van the man! Jag kommer att tänka på låtar där det är ett malande på ett enda ackord och där man liksom sitter och som på nålar i väntan på ackordbytet och så kommer det då eventuellt förflaggat med en nedgång på basen. Inte för att det har någon direkt anknytning till min låt men det kan vara en stor musikalisk upplevelse. Vad gäller Vans låtar som Real Real Gone (fantastisk låt) och mycket repetetiv så ligger brassriffet som ett mantra och hans utrycksfulla soulröst får fritt spelutrymme däremellan. Hmm, intressant. Har försökt mig på att sjunga High Summer (en annan höjdare) men kan bara inte få till det som Van sjunger, det är magiskt. Tack så jättemycket för tankeväckande rader och tips!
Harmonica mike: Ja, vad skall man säga? Otroligt hedrande Mike! :wub: Skulle varit jätteroligt att ha hört dig där på midsommarafton och du gör den säkert betydligt bättre än jag. Har du sånt där "Dylanställ" då när du lirar munspel till gitarr? Väldigt roligt att du berättade detta Micke. En blir glad! :D
Dividend:
Enformigt är ju att se negativt på det här med enkelhet :) Det gäller ju att komma på det! Hur enkla men innovativa är inte Beatles t ex?
Vidhåller dock att kobben är din bästa låt, men befinner sig i hård konkurrens. :) Nästa reggearytm vid 3, det är genialisk syntes som inte är uppenbart vid första lyssningen! (Eller så har jag lyssnat på fel ställen.)
equality:
Dividend: Tackar och bockar Per. Tänkvärt om enformighet och enkelhet. Samtidigt vill man få till den där super-duper-låten som har allt. Denna utopi är en av anledningarna till att man håller på och håller på och skruvar och filar och skruvar och... :mellow:
Emulator:
Återser denna låt i en tid då jag själv suttit och mixat runt 16 timmar på två dagar.
Detta är bra. Normalt lyssnar jag aldrig på denna typ av visa akn man väl säga. Peter Lemarc kanske? Men det är bra musik att slappna av till och reflektera över.
Du sjunger riktigt bra. kanske kapar du tonerna på ett sätt som jag tror bottnar i att du själv inte är riktigt nöjd. liite längre, och ibland rakare toner så skulle det lyftas lite till. Det är absolut inte dåligt, menar inte så. det är bra!
Avundas din förmåga med texter. Försöker jag mig på dina metaforer slutar det i nåt halvpatetiskt pekoralt dravel :D
vacker lyrik, skriven med enkla ord som känns så självklara i sitt sammanhang. Du har verkligen fångat "essensen" av lyrik på något sätt. små, vardagliga byggstenar blir till något vackert. 1+1 > 2.
Musiken är fin. elgitarrerna (nån slidevariant tro?) är sparsamt utdelade, och finns inte på ett enda ställe där de inte behövs.
riktig pärla.
equality:
Tycker inte du skriver pekoral Emu, inte alls! Slide stämmer, åtminstone i början sen kunde jag inte hitta på nåt mer med detta så det fick prinskorvarna igen. Tack för dina fina ord. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida