Forum > Färdiga produktioner

Mahan & Equality - Följas Åt

<< < (11/19) > >>

equality:
Tack Marruschkka! "Feel-good-music" -härligt. Kom på att detta ändå inte var riktigt den senaste versionen. Congasen fick stryka på foten fram till sista sticket.

max:
Riktigt bra låt!
Har lyckats missa denna så tack till cykeln som bumpade :)

Allt låter väldigt bra och proffsigt, hitvarning som sagt!

Clemens:
Låter färdig..schysst ljudbild..härligt med "riktiga" instrument, skön dynamik..P3 nästa..

MaxB:
Jag gillar också låten. Eftersom den är klar och inte många misstycker till ljudbilden och eftersom jag långt ifrån lika bra på att mixa som andra på kontrollrummet så...

Jag skulle troligen försökt eq:a bort lite av de låga frekvenser på nylonsträngade gitarrerna i början. Det är nån bumlighet i ljudet som inte skulle behövas men kanske är det mikrofonplacering som ger det soundet. Samtidigt är diskantljudet från dessa gitarrer skönt.
Gillar inte riktigt det basen spelar vid 0:48. Skulle föredragit något lugnare där.

Härliga Mark Knoppfler-licks!
Det är en härlig låt. Du skrev: "...mer nöjd med texten än melodin som är enformig"
Den enformigheten är en viktig beståndsdel i låten. Den ger bland annat en extra känsla för lyssnaren, då melodin på andra partier lämnar enformigheten. Då jag lyssnade på din sång och intonering kom jag att tänka på Van Morrison. Om han skulle framföra låten skulle den bli en hit.
Det känns som att melodin passar hans sätt att sjunga och jag tror han skulle älska att framföra den - men kanske på engelska...

Harmonica mike:
Mikey:

Enformig melodi..nja jag håller inte med där.Text och musik bildar en helhet av sällan skådat slag.Testade denna akustiskt med munspel och gura i midsomras då vi hade fest i glada vänners lag..Vi var väl runt tjugo personer.När jag drog gång så blev det dödstyst! Jag höll nästan på att komma av mig av stämningen som jag upplevde.När jag spelat klart så brast jublet ut.Då skall du veta att i min bekantskapskrets så finns det mycket kompetenta musiker.
Alla var samstämmiga,fantastiskt bra låt.Dom trodde att jag skrivit låten,men jag förklarade hur det var och att det var en kille som kallar sig för equality på vårat forum som skrivit låten.

Dessvärre så är jag ingen gitarr fantom så jag har förenklat kompet lite för att kunna göra låten själv.Men med munspel och min sång så funkade det rätt hyfsat.Skall jag lira denna nån gång med bandet,så blir det i din tappning.Dock är basisten utan bas nu då han sålde den till mig,så det lär nog dröja innan vi börjar repa igen,, :D

Tyvärr så utgår ingen Stim ersättning för det giget,då vi hade festen i min stuga.. Men lite marknadsföring fick du.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion