Kontrollrummet

Mahan & Equality - Följas Åt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Harmonica mike: Tack som f för all stöttning och tålamod HM! Vårens Vindar finns som "stenkakeinspelning" här http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3318554&q=hitsmalmbe: Tack som tusan, godkänner även du mixen (i stort) tar jag det som ett stensäkert tecken. Passar på att tacka även för det arbete du har lagt ner och lägger ner på det här forumet som jag faktiskt tycker är BÄTTRE och trevligare än det gamla på studio.se.
idf:  :lol:
stajo: 6 versioner !?  :wacko: Helt sanslöst! Tack även till dig att du orkat förlja alla turer. V V skulle jag gärna spela om helt och hållet men det finns partier på pianot och synthen som jag inte vet om jag skulle sätta idag. Skulle dock gärna vilja testa ett samarbete med dig om det om du vill. PM:at dig.
« Senast ändrad: 10.03.2007, 17:51:16 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Harmonica mike: Tack som f för all stöttning och tålamod HM! Vårens Vindar finns som "stenkakeinspelning" här http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3318914&q=hi
tsmalmbe: Tack som tusan, godkänner även du mixen (i stort) tar jag det som ett stensäkert tecken. Passar på att tacka även för det arbete du har lagt ner och lägger ner på det här forumet som jag faktiskt tycker är BÄTTRE och trevligare än det gamla på studio.se.
idf:  :lol:
stajo: 6 versioner !?  :wacko: Helt sanslöst! Tack även till dig att du orkat förlja alla turer. V V skulle jag gärna spela om helt och hållet men det finns partier på pianot och synthen som jag inte vet om jag skulle sätta idag. Skulle dock gärna vilja testa ett samarbete med dig om det om du vill. PM:at dig.


skickade pm, faktiskt två för i det andra talade jag om att jag precis skickat pm... :ph34r:
Fick för mig att jag redan befann mig i tråden och gjorde det jag gör nu  :wacko:
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
HM:Sorry länkade till fel låt förut. Vi hörs. Nu rätt: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3318554&q=hi
Stajo: Najs, najs. Hörs.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


DåligtGehör

  • Gäst
Du har gjort ett bra arr på den definitivt! Jag tycker om att lyssna på den här och ibland har din röst ett väldigt starkt uttryck.

Ljudbilden känns överlag bra och njutbar, men det finns små tendenser...

Mellan 0:48 - 1:55 känns rösten något svag i förhållande till andra instrument. Lite väl hög nivå här på en del av el.gitarr insatserna. Skulle vilja den mer smygande i bakgrunden vilket den är ibland och ibland inte.

Hmm... congas ner lite tror jag.

Trots att basen ligger högt i nivå tycker jag oftast det är svårt att urskilja vad den spelar. Lite distinktare, lite mer kontur utan att bli kall och hård.

Men det är smågrejer och jag har en rätt enkel lyssning i lurar.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
DG: Tack för som alltid en nogrann genomgång. (Skall försöka bli lika heltäckande analytisk när det gäller dina låtar så småningom  ;)) Det är oftast så om man känner det minsta tvivel inför nånting men ändå lämnat de så är det du som luskar rätt på detta och man får farhågorna besannade.  :P Lärorikt! Så blev det nu också och jag känner igen samtliga synpunkter du lämnar.
Sången: Ändå höjdes rösten ett par-tre dB när de andra instrumenten kom in och jag ville undvika att göra skillnaden i nivå alltför markant...
Congasen: något påträngande i tonen ffa tycker jag. Var inte heller tänkta solo från början av emser.
Basen: Jobbade rätt mycket med att hitta "rätt" basljud och blev bara den gamla favvon, kontran kvar. Försökte också få den att låta mindre murrig genom att höja diskanten för mer anslagsljud. Uppenbarligen finns en del kvar där att göra.
Tack återigen! Lämnar denna nu men tar med mig synpunkterna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
jisses.. lyssnar!! låter fett som fan!!
slideguran är feeet..
jag tycker mixen låter skitbra! sången skulle kunna vara lite mindre ess-ig. basen är lågffrekvent som fan. congasen låter lite väl datagjorda.

sången distar på vissa ställen. synthen är snygg som fan. påminner väldigt mkt om wiehe o afseliuz..

du sjunger fint!!

trummorna är lite väl mkt ez-drummer för min smak. men helt ok mixade. baskaggen låter lite konstig i mellanregistret...

nu kommer sololguran in.. låter asfet. fan ere mark knopfler som lirat eller? precis han ljud o fingerspelet är najs.
gurorna låter skitbra. vad för mick?

snyggt fejdat i slutet..
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Nikolaus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Snyggt! Sången låter lite lite gran som en artist som brukar sjunga on brottslingar, kanske därför jag uppfattar den son kriminell. :P


Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil
När allt är sagt, det mesta är gjort...

upptäcker jag det här...
Måste vara både blind och döv.

Fantastiskt!
Vackert och oerhört imponerande!
Hit potential 100.
Grattis!
Bra jobbat är ett understatement!
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
idf: Kul med sånt omdöme från en sån lirare.  :D Referenserna blir jag också glad över. Trist med dist men inte orkat sjunga om den. Baskaggen anmärker många på men skulle aldrig fått till dessa trummor själv (thnx emser!) så jag måste släppa det.
Micken till sång och ak-gura är AKG C4000b som jag tycker är bra mycket bättre än Studio Lab B1 den ligger mest och skräpar men AKG:n är ju tre ggr så dyr minst..
Nu gäller det bara att gömma undan denna från Emulators destruction-recycling-machine...  :P   Tack idf!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Snyggt! Sången låter lite lite gran som en artist som brukar sjunga on brottslingar, kanske därför jag uppfattar den son kriminell. :P

Tack Nikolaus! Intressant att läsa din tolkning av texten. Skulle nog kunna passa in för någon som suttit på kåken men jag vet inte jag har inte gjort den erfarenheten.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
När allt är sagt, det mesta är gjort...

upptäcker jag det här...
Måste vara både blind och döv.

Fantastiskt!
Vackert och oerhört imponerande!
Hit potential 100.
Grattis!
Bra jobbat är ett understatement!

Fantastiskt roligt att läsa din recension. Jo jag har verkligen ansträngt mig för att få det att låta skivbolagsproducerat och kommer inte längre själv med denna. Harmonika Mike kanske tar upp den i sitt bands repertoar och det vore intressant att veta hur den tas emot. Tack DoL, återigen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snyggt! Sången låter lite lite gran som en artist som brukar sjunga on brottslingar, kanske därför jag uppfattar den son kriminell. :P

Tack Nikolaus! Intressant att läsa din tolkning av texten. Skulle nog kunna passa in för någon som suttit på kåken men jag vet inte jag har inte gjort den erfarenheten.

LOL! Detta är något av det roligaste jag läst här.  :lol: :lol: :lol:

Ojojoj, nä skärpning. Bra jobbat Equality! Mumsig låt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Tänk vad mycket man missat. Denna hittade jag genom att HM nämnde låten i en annan tråd.
En röd varning - Detta ämne har inte skrivits i på mer än 120 dagar
Då är det sannerligen på tiden för ..

Vilken visa!
Stillsam, vilsam reflekterande melodi och framförallt
Suverän text med rader som
”Det sägs det finns en mening med allt som sker
Men har man då vandrat i vårt kvarter”

”Och du gör dig hellre illa än att du säger förlåt”

Den finns en viss släktskap med Wiehes ”Vem kan man lita på”

Bara så snyggt när slidegitarren glider in!
Och gitarrerna är (som vanligt) av toppklass
Lite Knopfler-känsla i solot
Och ett fint akustiskt ”riff” som avslutning

Mycket välproducerat, varierat – helt klar för pressarna.

En låt som borde höra på radion
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Kära nån, trodde detta var preskriberade synder.  :) Själv mer nöjd med texten än melodin som är enformig. Skickade denna till Wiehe faktiskt som var positiv. Tusen tack Cykeln att du ville lyssna och kommentera så uppskattande!

Dividend: F'låt att jag glömde tacka förut. Thnx pal!
« Senast ändrad: 25.06.2008, 17:31:30 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Oj, jag förstår att Wiehe gillade denna, och jag tok-gillar denna akustiska ljudbild,mycket behaglig med fina gitarrer och skönt avslappnad sång samt bra text :P  (Jag lyssnar inte så mycket på text annars)

Feel-good-music skulle jag kalla det här. Jag blir behagligt avspänd av din musik.

Vilken tur att den kom upp igen! Det tacker vi för!

 

/Marr
« Senast ändrad: 25.06.2008, 20:06:36 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Marruschkka! "Feel-good-music" -härligt. Kom på att detta ändå inte var riktigt den senaste versionen. Congasen fick stryka på foten fram till sista sticket.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Riktigt bra låt!
Har lyckats missa denna så tack till cykeln som bumpade :)

Allt låter väldigt bra och proffsigt, hitvarning som sagt!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Låter färdig..schysst ljudbild..härligt med "riktiga" instrument, skön dynamik..P3 nästa..


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag gillar också låten. Eftersom den är klar och inte många misstycker till ljudbilden och eftersom jag långt ifrån lika bra på att mixa som andra på kontrollrummet så...

Jag skulle troligen försökt eq:a bort lite av de låga frekvenser på nylonsträngade gitarrerna i början. Det är nån bumlighet i ljudet som inte skulle behövas men kanske är det mikrofonplacering som ger det soundet. Samtidigt är diskantljudet från dessa gitarrer skönt.
Gillar inte riktigt det basen spelar vid 0:48. Skulle föredragit något lugnare där.

Härliga Mark Knoppfler-licks!
Det är en härlig låt. Du skrev: "...mer nöjd med texten än melodin som är enformig"
Den enformigheten är en viktig beståndsdel i låten. Den ger bland annat en extra känsla för lyssnaren, då melodin på andra partier lämnar enformigheten. Då jag lyssnade på din sång och intonering kom jag att tänka på Van Morrison. Om han skulle framföra låten skulle den bli en hit.
Det känns som att melodin passar hans sätt att sjunga och jag tror han skulle älska att framföra den - men kanske på engelska...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mikey:

Enformig melodi..nja jag håller inte med där.Text och musik bildar en helhet av sällan skådat slag.Testade denna akustiskt med munspel och gura i midsomras då vi hade fest i glada vänners lag..Vi var väl runt tjugo personer.När jag drog gång så blev det dödstyst! Jag höll nästan på att komma av mig av stämningen som jag upplevde.När jag spelat klart så brast jublet ut.Då skall du veta att i min bekantskapskrets så finns det mycket kompetenta musiker.
Alla var samstämmiga,fantastiskt bra låt.Dom trodde att jag skrivit låten,men jag förklarade hur det var och att det var en kille som kallar sig för equality på vårat forum som skrivit låten.

Dessvärre så är jag ingen gitarr fantom så jag har förenklat kompet lite för att kunna göra låten själv.Men med munspel och min sång så funkade det rätt hyfsat.Skall jag lira denna nån gång med bandet,så blir det i din tappning.Dock är basisten utan bas nu då han sålde den till mig,så det lär nog dröja innan vi börjar repa igen,, :D

Tyvärr så utgår ingen Stim ersättning för det giget,då vi hade festen i min stuga.. Men lite marknadsföring fick du.

Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
max: Oj hit!  :unsure: :rolleyes: Tack Max!
Clemens: Tack så jättemycket! P 3 ...  :blink:
MaxB: Kan mycket väl vara som du skriver då jag är värdelös på eq:ande (namnet till trots) och basen är väl nåt som jag haft i åtanke att få lite straightare men tycker den bidrar med viss melodik (med tanke på sångmelodin eller brist på sådan...). Intressant det du skriver enformighet annars och nämner sjäkvaste Van the man! Jag kommer att tänka på låtar där det är ett malande på ett enda ackord och där man liksom sitter och som på nålar i väntan på ackordbytet och så kommer det då eventuellt förflaggat med en nedgång på basen. Inte för att det har någon direkt anknytning till min låt men det kan vara en stor musikalisk upplevelse. Vad gäller Vans låtar som Real Real Gone (fantastisk låt) och mycket repetetiv så ligger brassriffet som ett mantra och hans utrycksfulla soulröst får fritt spelutrymme däremellan. Hmm, intressant. Har försökt mig på att sjunga High Summer (en annan höjdare) men kan bara inte få till det som Van sjunger, det är magiskt. Tack så jättemycket för tankeväckande rader och tips!
Harmonica mike: Ja, vad skall man säga? Otroligt hedrande Mike!  :wub: Skulle varit jätteroligt att ha hört dig där på midsommarafton och du gör den säkert betydligt bättre än jag. Har du sånt där "Dylanställ" då när du lirar munspel till gitarr? Väldigt roligt att du berättade detta Micke. En blir glad!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Enformigt är ju att se negativt på det här med enkelhet :) Det gäller ju att komma på det! Hur enkla men innovativa är inte Beatles t ex?
Vidhåller dock att kobben är din bästa låt, men befinner sig i hård konkurrens. :) Nästa reggearytm vid 3, det är genialisk syntes som inte är uppenbart vid första lyssningen! (Eller så har jag lyssnat på fel ställen.)
 
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Dividend: Tackar och bockar Per. Tänkvärt om enformighet och enkelhet. Samtidigt vill man få till den där super-duper-låten som har allt. Denna utopi är en av anledningarna till att man håller på och håller på och skruvar och filar och skruvar och...  :mellow:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Återser denna låt i en tid då jag själv suttit och mixat runt 16 timmar på två dagar.

Detta är bra. Normalt lyssnar jag aldrig på denna typ av visa akn man väl säga. Peter Lemarc kanske? Men det är bra musik att slappna av till och reflektera över.

Du sjunger riktigt bra. kanske kapar du tonerna på ett sätt som jag tror bottnar i att du själv inte är riktigt nöjd. liite längre, och ibland rakare toner så skulle det lyftas lite till. Det är absolut inte dåligt, menar inte så. det är bra!

Avundas din förmåga med texter. Försöker jag mig på dina metaforer slutar det i nåt halvpatetiskt pekoralt dravel :D

vacker lyrik, skriven med enkla ord som känns så självklara i sitt sammanhang. Du har verkligen fångat "essensen" av lyrik på något sätt. små, vardagliga byggstenar blir till något vackert. 1+1 > 2.

Musiken är fin. elgitarrerna (nån slidevariant tro?) är sparsamt utdelade, och finns inte på ett enda ställe där de inte behövs.


riktig pärla.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tycker inte du skriver pekoral Emu, inte alls! Slide stämmer, åtminstone i början sen kunde jag inte hitta på nåt mer med detta så det fick prinskorvarna igen. Tack för dina fina ord.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Japp jag kör med ett modifierat "Dylan ställ" till munspelet. Dom finns ju bara i ett utförande vad jag vet,och det passar inte alla kropps anatomier.. :)

Mvh
Micael


Utloggad Lindeberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
    • Lindebergmusic
Det här var ju fantastiskt bra -Välkomponerat och välspelat!
Det låter väldigt bra i mina högtalare kan jag säga!

MVH
/Johan
MVH
/Johan

Lyssna på mina platta "Money Talking" på spotify:

http://open.spotify.com/album/7cRLNzCrK7TdDuiB2o5YSb


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Johan och Micke!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Detta är hög mysfaktor för mig  :wub:

Och jag håller med många ovanstående talare, löjligt bra gitarrsound enligt mig ;)

Jätteskönt.. Jag kan inte sån här musik alls, men det är skitskönt att lyssna på !!!

Mvh

Marcus
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
shit.. skitbra sång
verkligen mycket känska i det här man hör att du njuter av att sjunga på detta..
inte så konstigt när musiken sitter så här snyggt heller.
asmysigt & väl utplacerat slide, låten sitter helt enkelt

toppen att du lade upp ett gammalt guldkorn, för detta hade jag missat totalt!
tack för den!

/Larsson
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
 :wub:

Tack Perra, Larsson, alla forumister på både det gamla och nya stället samt inte minst Harmonika Mike, som har stöttat och haft en massa bra råd om arr och mix på denna! Med emsers trumpålägg fick jag dessutom ett annat perspektiv på hur man kunde bygga upp låten.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hittade inte Kobben EQ!! Den förtjänar att finnas på kr också.. Snälla lägg upp den!  B)

Så jag bumpar den bästa jag kom att tänka på :)   

Så jävla underbar är denna!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack för bumpen!  :wub: Men det var DIN LÅT jag menade pm:et!! Jag menar när jag ressar den om ett tag blir det desto roligare. Känns ju idag som att man kunde fixa till lite bättre sound på både denna och Kobben. Men återigen tack Per!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för bumpen!  :wub: Men det var DIN LÅT jag menade pm:et!! Jag menar när jag ressar den om ett tag blir det desto roligare. Känns ju idag som att man kunde fixa till lite bättre sound på både denna och Kobben. Men återigen tack Per!

Jag vet att du menade min låt :D. ... Men fick mig att tänka att kobben borde ha en bump :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou EQ!
Detta är en av de många som gått mig förbi! :(
Men nu nappade det.
Alltid lite knepigt att kommentera nåt som e "färdigt" men det bryr jag mig icke om nu.
Startar sågen:
INTRO:  kunde ju låta som vid 3:30, det gillar jag

Och själva låten då:
Din sångröst är ju häääärlig och sitter schmäck, guraliret e åxå mycket fint.
Men... det visste du att det kommer ett men :D
Ibland sägs det "shoot the pianist" men i denna låt skulle jag hellre säga "shoot the basist"!
Basisten med sitt energiska lir gör att låten blir väldigt orolig. Eftersom ackena har en energisk komp som gillas så borde basen vara den som lixåm håller ihop alstret med en lugn oc h sansad insats, typ en ton/takt. Ny försöker han n(basisten) springa ikapp med ackena och resultatet i mina öron blir katastrofalt nervigt och det lider hela låten av.
Glide/slide gitarren gillas!

Sen har vi trummorna...   jag väntade in dom redan i ett mycket tidigare skede med typ "baskagge-kantslag". Arret gjort så att senast vid 1:53 borde låten dra igång.

Har nu lyssnat på låten ett antal ggr och tycker att helheten e väldigt njutningsbar, snygg, men för att nå 5 av 5 rattar ska det lite fixas ännu, you know! Så tycker..

Mannen från Hyrkkölä skogarna! :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............