Forum > Färdiga produktioner
Mahan & Equality - Följas Åt
bimbambop:
Tokbra låt eq! Själv är jag mindre förtjust i congas <_< (allmänt allså, inte bara här) men annars e de klockrent. "Outrot" efter 03:30 känns iofs kanske inte heller nödvändigt?
Texten har klass "När du hellre gör dig illa än att du säger förlåt"
Vallhagen:
Det är bra det här.
Lite vuxenvispop befriat från poser och klyschor. Bara bra sådär rakt av. Bra lir, bra sång, bra text. Lagom proddat. Möjligen ett liiiiiiitet frågetecken på trummorna. Att banka in dom vid 2:20 och framåt, behövs det? Du har testat att ta bort dom helt?
Av nån anledning så stör jag mig på slutet (3:29 o framåt). Ta bort ALLT utom gitarren från 3:29 så blir det bättre!
Igen: Bra!
Och mysigt.
equality:
Anders: Tack, skall försöka komma ihåg detta.
HM: Du menar jag skall Stimma denna? Hur gör man då? Äh, pm:ar dig. Har en del textkorrigeringar också. Orkade inte fixa till basen ikväll. :mellow:
skivan: Tackar så jättemycket. Nylonsträngad gitarr till vä, ståsträngad till höger. Pannade 75%, equad med högpassfilter för att inte krocka basen och ambience reverb.
martinm: Tack för att du orkat följa denna.
karl: Du också...oändligt tålamod... :) Just den frasen är den dystraste i låten men kompenseras av mer hoppfulla rader hoppas jag.
Pwayne: Tack. Att ord gillas av en sån formidabel låttextmakare uppskattas mycket!
Burnin Sven: Tack du också för stort tålamod och att det skramlar på i högtalarna. Måste fixa den där videon sen...
Hellpig: Tnx man! Jasså gitarrerna för låga? Jaha, pill, pill, pillirill... LeMarc gillar jag både uttrycket, texterna och sångrösten... Tommy N sjunger inte han mest schlager? :blink: Fast Dina färger var blå (Prippslåten) gillar jag skarpt men det var väl Ledin som skrev den !? Så himla skön ak gitarr i den! Nåja alla har sin egenart och så länge musiken är ärlig kan jag inte dissa någon. Basen skall jag absolut fixa. Tack!
yessongs: :D
Kornstad: Jättetack. Jo men, det är kontran som följer virveln där och därför låter det som baskaggen. Kommer tyvärr inte åt att korrigera de enskilda trummorna. Allt i en enda fil. Skall dra ner basen där i ett absolut sista skruvande.
Dividend: Thnx pal in Beijing.
Toby: Skall se över den nivån. Tackar och om sagt kul att du är med igen.
bimbambop: Kul att det gillas och att du också kom tillbaka till forumlivet! Kan förstå synpunkterna kring outrot.
Vallhagen: Thnx! Nja, kanske lite bankiga där tror det har med basen att göra och skall se över (=sänka) nivån. Ville på nåt sätt förstärka den sista refrängen. Ja outrot blev lite problembarn och tror det var bäst i den absolut första versionen
men uppfattades som för kort varpå jag förlängde det. Förstår klart om du uppfattar det som överarbetat men att ändra NU!? :wacko: Om ett halvår kanske...nej imorgon!! :D :P
emser:
Äntligen kom jag på det.
Jag har en platta där Roffe Wikström tolkar Nils Ferlin och det är det som jag påminns om varje gång jag hör denna.
Alltså:
Du skriver som Nils Ferlin och sjunger som Roffe Wikström.
Nöjd? :)
/And
Wernborg:
Elgitarren och dess sound är kanonbra. Övrigt bra framfört också.
Men...... låten är bara för tråkig. Sorry :(
Hoppas jag får va med å leka i fortsättningen nu. :unsure:
// W
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida