Forum > Demolåtar

equality - Stigar 6

<< < (20/23) > >>

Tokai:
Saknar nog nåt rytmiskt, alltså nåt väldigt enkelt. Kan komma in lite senare i låten. Lyssnar på ver 3?
Basen har för mycket knorr och för lite basljud, anser jag.
Har själv börjat tycka att det är mindre bra att börja naket och sen bygga på med andra instrument. Beroende lite på hur stark låten är, men tycker nog nu att det är bättre att börja med aptitretare, mao lite mer av allt i början, sen droppa det mesta för att sen lägga på mer.
Har inte lyssnat så mycket på själva låten, kan inte mer än säga att den känns ärlig och i sann vistradition.
Nu har jag vissa problem med fingerspel på akustisk gitarr- mest för att själv inte kan det. :angry:
Snygggt spelat!  :)

Gick den alternativa länken till version 3?

Hela den här tråden är ett bra exempel på hur ett samarbete kan fungera när man har en låt som man tycker kan bli nåt men inte riktigt vet hur.

equality:
Version 3 är nog lite tråkigare än version 6 (=alternativ länk) som har en del andra instrument. Basen är en samplad kontra och det blir ju aldrig the real thing. Dina arr-synpunkter är intressanta och tar till mig dessa. Kärnan i låten ligger mycket i gitarrspelet och du anar inte hur mycket jag har fuskat med omtag och klippa och klistra. Bästa spelet var precis i början när jag gjorde en slask sedan fick projektet vila några veckor och kunde inte riktigt återskapa feelingen från första tagningen.  Tack för intressanta synpunkter och lyssning!  :)

martinm:
Du är en hejdundrande textförfattare!
Hade nog uppskattat låten lika mycket (kanske mer) med bara sång o gitarr. Riktigt bra gitarrljud.
 ;)

equality:
Svårt att få alla nöjda Martin. Tack för lyssning och comments!

Harmonica mike:
Men EQ,nu är det väl ändå dags att lägga upp denna på färdiga,det låter ju kanon!

Färdiga demo sidan skriker ju efter denna!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion