Forum > Demolåtar
equality - Stigar 6
equality:
Dividend: Tack Per!
Dåligt Gehör: Nu vet jag inte vad din första mening betyder men jag kan nog ana. Det j-ligaste är inte att få dålig kritik av dig. Det j-ligaste är att jag tycker att du nästan alltid har rätt. Fösök till uppoppad version (5) var ett okänsligt klavertramp (ursäkta vitsen) och det bara bevisar att det GÅR INTE för mig att pressa fram saker som funkar. Kul att du liknar ljud vid färger och beigt är inte tilltalande. Jag trodde stadig rytmsektion gjorde basen friare? Orgeln var shit helt klart och du avslöjar att jag VAR väldigt oinspirerad. Datorstudio ger ju både frihet och begränsningar. Är man inte särskilt duktig musiker kan man fuska och försöka låta som man kan spela. Det innebär som du skriver svårigheter att göra en sån här låt mer levande. Finns säkert de som klarar det utan att vara virtuoser på sina instrument men jag fixar det inte. Ditt sista förslag är ju helt naturligt i sammanhanget och visst skulle man vilja ha ett band! :) Nu har jag inte det men den möjlighet till samarbete internet innebär är ju ingen dålig ersättare precis. I väntan på det lade jag upp en version som känns mer trogen ursprungsintentionen. Jag har inte mage att begära att du skall lyssna, än mindre skriva nåt. Bara att den är gjord är tillräckligt för mig. Tack igen för suverän kritik!
Wernborg: Då får jag be dig lyfta blicken något då! Thnx.
Bengan_gbg: Välkommen hit! Tack för lyssning och pos kritik!
Harmonica mike: Ytterligare en osviklig låtkritiker som ger mig dåligt samvete för att jag inte skriver lika mycket tillbaka! Visst ligger den närmare trean, var liksom meningen. Tack så jättemycket Micke! Jätteglad att du gillar denna! :)
equality:
--- Citat från: Fidden skrivet 12.12.2007, 23:54:48 ---Gillar den så utan trummor! Hade gärna hört något annat instrument på solot, kan bidra med en melodika om du vill men tror inte det passar in nåt vidare :D
--- Slut citat ---
Fasen! Testa! ;) På trean är bara gitarr, bas och sång. ALLT behöver väl inte låta medeltid på denna? Schysst!
equality:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.12.2007, 00:11:52 ---Sagt det tidigare förstås; väldigt bra låt. Om du inte visste det redan ;)
I vilket fall, får man fråga hur du fick inspiration till denna låttext? Låter som en gammal bergmanfilm jag knappt såg :)
Mycket intressant på alla sätt, både gitarrspel, arr i övrigt och texten förstås.
/Per
--- Slut citat ---
Tack så hemskt mycket! Musiken ger inspiration till text som inspiration till mer musik eller nåt. Äh, vet inte tog bara nåt som lät bra. Hur gör du?
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 13.12.2007, 00:20:04 ---Tack så hemskt mycket! Musiken ger inspiration till text som inspiration till mer musik eller nåt. Äh, vet inte tog bara nåt som lät bra. Hur gör du?
--- Slut citat ---
Jag själv kan nog börja egentligen hur som helst, för att få ett resultat. I mitt fall brukar att ha ngt slags "tema" (musikaliskt eller textmässigt) som jag ältar ge upphov till en del kreativa utfall, det brukar bli bäst då. Kan då komma ifrån något jag hört på radio eller något jag läst eller sett på tv, eller någon person jag sett eller whatever. Något som stör kan också vara bra :)
mahan:
Jaaaaaaaaa!
Superskönt, kunde lyssna andra gången på denna version nu utan att behöva vara rädd att trummorna rycker in!
Om du ännu vill eller tänker skruva så skulle sången kunna tas ner aningen, OBS OBS! inte för att den e dålig, just love it, men jag tycker att du kunde sjunga lite närmare det snygga kompet, bättre balans. :)
Troligtvis frågat tidigare, vem har fabricerat den kolofenomenalt snygga texten?
Hoppas du har flere såna låtar på kommande, sitter bra! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida