Forum > Demolåtar

equality - Stigar 6

<< < (13/23) > >>

Fidden:
Förstår tanken med trummorna och fiolen, låten är lite lång och det känns lite i den nakna versionen. Men jag tycker samtidigt inte att rytmiken fungerar riktigt, och väljer nog den trumlösa iallafall :)

Jag skulle vilja höra en version med bara sång, gitarr och TRAMPORGEL! Det skulle bli grymt.

equality:
mahan: Klart du får! Tack för lyssning och osviklig feedback. Jag vill ha nåt mer än bas och gura men jag får försöka tänka i andra banor då...  :mellow: :huh: :rolleyes:
Fidden: Thnx! Precis den känns lite lång och händelsefattig. Tramporgel minsann, antar att du tänker lite på Terheims version av Shoreline? Ja jädrar. Testade munspel som du föreslog förut men hade inget i E och bluesharp funkar inte till denna.

Fått lite distans nu och uppfattar ju de saker ni skriver om. Thanks boys!

karl:
du får nog bestämma var ribban ska ligga....kompositionen är så bra så att den håller i vilket arr du än gör den i....personligen gillar jag den trumlösa versionen...men gitarren låter bättre i denna ( 4 ) tycker jag fast det kan vara en hörselvilla också....kalaslåt...en av dina top 3 B)

karl

equality:

--- Citat från: karl skrivet 03.12.2007, 18:12:29 ---du får nog bestämma var ribban ska ligga....kompositionen är så bra så att den håller i vilket arr du än gör den i....personligen gillar jag den trumlösa versionen...men gitarren låter bättre i denna ( 4 ) tycker jag fast det kan vara en hörselvilla också....kalaslåt...en av dina top 3 B)

karl

--- Slut citat ---

Säkert öra du har. Gitarrintro och mellanspel är faktiskt "lånat" från första inspelningen där fingrarna lydde bättre.
Vetef.. vill att nåt mer skall hända i låten men får det inte att funka tydligen. Ska testa några andra idéer. Tack för att du och ni andra orkar följa med på irrfärden...

equality:
Lagt en "sista" hand på denna. Kul om nån orkar orka tycka nåt fortfarande. Länk i första inlägget.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion