Forum > Demolåtar
equality - Stigar 6
equality:
:wub: Jäddrar vad ni är snälla! David har nåt på G till denna. Avvaktar lite. Tackar särskilt annars!
mahan:
Tjou!
Tvungen att bumba denna låt efter Gula Villan weekenden. Som våran EQ själv sa så blev det lite knagligt på Villan pga lite rostig scenerfarenhet... precis som för många andra av oss åxå... :D
Men denna låt e bara så jäkla fin, och för att kanske många inte förut ha hört den så tycker jag den e värd denna bumbning, kalla kårar fortfarande vid lyssningen :wub:
(länken finns i trådbörjan)
ha det gott EQ!
h. johan
equality:
Tack din gamle kämpe! :) Jäddrigt kul att ses och uppleva din multimusikalitet!
Rattlesnake:
Aha, jag snubblade över en engelsk version på ett annat ställe, den med VaCum har jag lyssnat mycket på, och så denna. Det är roligt att höra detta mästerverk i olika versioner. Sången och gitarren tycker jag låter klarast på denna, medans jag älskar och saknar VaCums Jan Johanssonsfigurer. Visst funkar den i engelsk form med tekniskt driven sångerska också, men det är så här jag vill ha den. Som en svensk version av Finn Kalviks bästa stunder.
Med risk att låta som en torr litteraturlärare med lappar på kavajärmarna: det som gör det till ett mästerverk är spänningen i hela kompositionen, texten som man inte vet om den skall sluta i tragik eller lyckligt. Och det stämmer så väl med musiken, och den vemodiga gammelsvenskan går igen i båda, i upprepningstekniken, ordval och alliterationer. "Må vi mötas här på nytt" är min favoritfras, och uttalat som sig bör med öschötskt "ö". ;)
En av forumets bästa låtar någonsin. Kul att jag fick vara med att framföra den live.
spacetrucker:
Låter fint även om detta inte riktigt är min kopp te. Näst gång det är KR-festival vill jag också vara på plats så jag vet vad alla atalar om.
Som sagt, dettä är inte min favoritmusik men visst är det fint att det finns all slags musik.... och att vi här på KR har så många som är så bra på olika saker.... pang i hängslen :D
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida