Kontrollrummet

pxm - "HOPE." (Modal Hope and Serendipity.)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pxm

• Strängsnubblare.
  • Legend
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Det här är nog det allra coolaste jag komponerat och spelat in.  :)

Det är tre st gitarrspår samt ett stereospår med congas. Gitarren är en Yamaha Pacifica 611 med Seymour Duncan mickar, en P90 i halsläget och en Custom 5 med kåpa vid stallet. Jag använder ett hybridset, Rotoblues, 0,10-0,52, på alla mina gitarrer.

Congas är loopar, REX-filer från Yamaha.Jag har distat dem litet.  :)

Den här gången mixade jag och mastrade i Studio One. Allt är presets. Jag höll det så enkelt som möjligt.  :)

Tonarten är vanlig C dur, 120 bmp, 4/4 så det är inga konstigheter.  Är verkligen nyfiken hur den här går hem hos er,,,eller inte. Skriv en kommentar och låt mig få veta.  mvh  :)
« Senast ändrad: 08.06.2019, 16:38:42 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/

Utloggad martinm

• List-etta
    • Antal inlägg: 705
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Det låter som någon typ av jazzpunk och jag tycker faktiskt att det är lite charmigt.  :P Tyvärr håller det kanske inte måttet för flera lyssningar. Pluspoäng, dock, för din entusiasm.
Mina projekt 'Måndagsflykt', 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster.

Utloggad Gurano

• Johnny Cash
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Är inte inne så ofta på forumet men här kommer mina tankar. Det finns en grundidé som jag kan följa, men låten är för lång och jämn i ljudbilden....inget bryter av eller sticker ut? Kanske ett mer frisläppt "rullande"solo med gitarr eller annat instrument som inte följer den förutbestämda banan? Har lite svårt för komp/riffgurans ljud till vänster och dessutom är sologurans ljud till höger lite för instängt - öppna upp mixen och adda lite frisläppthet så kan det bli bra.

Låter kanske som att jag gnäller, men så är det inte - denna har en grund att bygga vidare på
/G
Kör hårt - så länge det ryker!

Utloggad Eddi

• Elvis
    • Antal inlägg: 13 335
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag vet inte vad Studio One är men gissar att det är en DAW i alla fall låter det som vanligt väldigt konstruerat om än tight men särskilt intressant är det inte i mina öron.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se