Forum > Färdiga produktioner
tsmalmbe - The Book of the Dead
Wernborg:
Tungt. Vändningen vid 2 minuter var oväntad. Lite Metallica-Nothing else matters-känsla som redan nämnts.
Lite mer stake och attityd i sången så slinker en och annan sur ton ner av bara farten.... :P
Inte alls vad jag väntade mig från dej. Har nog inte hört något tidigare. Härligt!!!
Edit: Just det. Virveln lät som nån gammal dammig Kawai-modul. Byt! Fast man är väl virvel-fetichist. (Stavning??)
Hellpig:
Låter lite 80-tal, det är kanske dysscchh-virveln som spökar där... klart tunga trummor men lite för mycket reverb för min smak. Skall inte klaga på din röst men en röst med lite mer dooom i sig (och då menar jag inte deathgrowl!) hade nog tillfört låten mer på något. Men men det är snyggt proddat i alla fall.
tsmalmbe:
Trummorna är reverbade, reverb hör lite till mina darlings. Framörallt då trummorna är långsamma och tunga. Trumsoundena kommer från min 03r/w, tom-tomena kommer från en soundfont. Basen är en G&L precisionbas spelad från en S-330 (12 bitar), genom en Behringer rörpreamp. Gitarrerna är spelade via en Marshall Lead 100 genom en HK Red Box till en kompressor till en rörpreamp till simulanalogs JCM 900. Att sånt, en hel del meckande bakom det här.
Sången ja, var det nån som kommenterade den .. :)
ynot:
Har lite svårt för sången men annras fan vad vad bra.underbart med musik som går lite utanför ramarna::: :D
skulle nog vilja ha lite mer effekter på sången o lite lägre... så skulle detvar klappat o klart tror jag..
ynot
djonas:
Snygg produktion!
Roligt oväntat byte vid 1:48. B)
Gillar din experimentslusta. Man blir aldrig utråkad, arret är bra. Tidvis är ditt uttal lite väl svengelskt men i övrigt är det riktigt nice. :D
Mvh / djonas
Edit: slutet är riktigt nice. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida