Kontrollrummet

Litet gästspel i regnvädret

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Byggde upp en köksbordsstudio mha Logic och litet "jox". Pillade både hit och dit och ut kom detta:


https://soundcloud.com/busstop18/spunky-baths


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej!

Denna musikstil har jag ingen som helt relation till -  MED det sagt har jag ändå sagt att jag lyssnade. Jag hör att du använder olika teman som återkommer; den del jag gillar bäst är den med röstsampling med trummor! Där tog det lite fart...
Den första delen/avslutningen är ju inte fel i heller - jag såg de stor vida diderna framför mig och hästarna som sprang i skymning och Billy the Kids siluett avtecknades i ett skimmer av några av solens sista kvällsstrålar. Jag trodde det var något Western-aktigt på gång! Gick igång på banjospelet!

Ja mina tankar - inte mycket till utvecklings möjliga förslag från min sida *sry*

/Göran


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Tack så mycket Göran! :) Alltid kul när någon "icke genrig" lyssnar! :)
Inser att jag gör max 2-3 alster per år nu, istf 2-3 i veckan och ringrosten tar en stund att göra sig av med...


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Trevlig lyssning..Men saknar fettrummor o en annan takt på trummorna 2 takt hade smakat på huvudbeaten o lite till o sen ta ner takten o köra stamp slöbeatet som körs nu genom hela låten när trummorna är med ..mina 5 midsommarklöver :) beat on! B)
Edit trevligt med banjo :)
« Senast ändrad: 13.06.2019, 16:06:03 by Marsall »


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Trevlig lyssning..Men saknar fettrummor o en annan takt på trummorna 2 takt hade smakat på huvudbeaten o lite till o sen ta ner takten o köra stamp slöbeatet som körs nu genom hela låten när trummorna är med ..mina 5 midsommarklöver :) beat on! B)
Edit trevligt med banjo :)

Tackar Marsall! Dock är förutom få delar av melodin och soundscapen loopade, så det är vad det är. Tack för lyssning och tips! :D


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Hur coolt som helst! Jag tror jag blev hypnotiserad! Jag får bildassossiationer, borde finnas mysko film till detta.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)